کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راز موفقیت افراد ثروتمند از نگاه بیل گیتس


کد خبر : ۲۹۱۳۲جمعه، ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱:۰۶۵۹۶۳ بازدید

ثروتمند شدن مخصوص آدم های موفق نیست، مردم عادی نیز می توانند به رویای میلیاردر شدن و موفقیت دست یابند. فقط کافی است راز موفقیت ...

ثروتمند شدن مخصوص آدم های موفق نیست، مردم عادی نیز می توانند به رویای میلیاردر شدن و موفقیت دست یابند. فقط کافی است راز موفقیت افراد ثروتمند را دانسته و آن را الگوی کار خود قرار دهند.

شاید رویای ثروتمند شدن به شیوه افرادی مانند «بیل گیتس» برای همه دست یافتنی نباشد، اما همه این امکان را دارند تا ظرف مدت مشخصی میلیاردر شوند منتها این امر مستلزم نهادینه کردن برخی عادت های پولی نظیر کم خرج کردن و بیشتر پس انداز کردن است.


راز موفقیت افراد ثروتمند از نگاه بیل گیتس

بیل گیتس در سن 43 سالگی ثروتمندترین مرد جهان بود. او از سن 20 سالگی تاکنون رئیس شرکت مایکروسافت بوده است. گیتس با دگرگونى مایكروسافت و تبدیل آن به یك بازیگر مهم در صنعت كامپیوتر و استفاده از جایگاه برتر جدید براى ایجاد بسترى جهت رشد خیلى زیاد در برنامه هاى كاربردى فكر خود را به منصه ظهور گذاشت.

گیتس از همان ابتدا و خیلى زود دریافت كه اگر بخواهد فكرش را به نتیجه برساند، لازم و ضرورى است كه یك استاندارد صنعتى ایجاد شود. او همچنین مى دانست كه اگر هركسى زودتر و قبل از همه به آنجا برسد فرصت و شانس مهم ترى براى داشتن قدرت در صنعت كامپیوتر خواهد داشت. 

ثروت گیتس به اندازه ای است که خارج از درک ما است و کنجکاوی ما را برمی انگیزد، اما آنچه مهم است شیوه کسب و کار گیتس است که در آن گیتس به مدیران می گوید: «به همه کسب و کارها هشدار می دهم که حتی اگر تاکنون در صنعت خود بی رقیب هستید، ممکن است به زودی مورد هجوم بازیگران دادوستد اینترنتی قرار بگیرید.»

در واقع گیتس در شیوه كسب و كار خود به مدیران توصیه مى كند كه با «الگوى زندگى اینترنتی» آشنا شوند؛ «دست هاى خود را به كار اندازند! باید با پست الكترونیك و دیگر ابزار دیجیتالى كار كنند و با روش كار آنها خوب آشنا شوند. باید به چشم ببینند كه «سایت» اینترنتى رقیبان چگونه است. باید خود از كاربران اینترنت شوند. چندین كتاب در این زمینه بخوانند و سفر با شبكه جهانى را آغاز كنند.»

راه ثروتمند شدن از طریق برنامه های تبلیغاتی تلویزیونی طی نمی شود چراکه این تبلیغات تلویزیونی قصد دارند به شما القا کنند که تنها از طریق «خرید کردن» ثروتمند می شوید نه «پس انداز کردن».

متاسفانه، تنها نتیجه برنامه های تبلیغاتی، گودی زیر چشم به دلیل کم خوابی است! بنابراین، اگر وقت و پول خود را برای رفتن به این سمینارهای ثروت یا خرید نوارهای ویدئویی در این رابطه صرف کنید، تنها چیزی که نصیب تان می شود «بدهی بیشتر» است.

حقیقت این است که اگر آن قدر خوش شانس باشید که ثروت هنگفتی به ارث ببرید، می توانید مسیر خود را به سمت رفاه پیش ببرید، اما درحالی که شاید شیوه «بیل گیتس» برای تبدیل شدن به یک فرد سوپرپولدار دست نیافتنی به نظر برسد ولی میلیاردر شدن، قطعا برای کسانی که از سنین جوانی شروع به تقویت عادات صحیح می کنند، دست نیافتنی نیست. البته هر فرد در هر سنی می تواند عادات کاهش بدهی و افزایش ثروت را در خود تقویت کند.

جیسون فلوری، مدیر یک گروه مشاوره ای ارث و میراث می گوید: بخشی از فرهنگ ما می گوید که برای رسیدن به چیزی اول باید ادای آن را در آورد. مثلا برای ثروتمند شدن اول باید ادای ثروتمندان را درآورید، اما بدهی همیشه مردم را از رسیدن به این موفقیت بازمی دارد. آنها اغلب بدهی به بار می آورند و برای همیشه زیر بار قرض می روند. درحالی که خرج کردن کمتر از درآمدی که کسب می کنیم، داشتن شیوه زندگی متعادل و بسنده نکردن به یک موفقیت و پیشرفت، بهترین راه برای رسیدن به ثروت است.

اهمیت انتخاب

فلوری توصیه نمی کند خانه خود را با مبلمان بی کیفیت پلاستیکی بپوشانید، یا هرشب شام نان و پنیر بخورید، اما سوال اینجاست که آیا واقعا نیازی هست که فلان ماشین گران قیمت را که داشتن آن مستلزم رفتن زیر قرض و پرداخت چندین سال قسط است، داشته باشید؟ آیا بهتر نیست به جای سرمایه گذاری پول خود برای کالایی که روزبه روز فرسوده می شود و قیمت آن افت می کند، آن را برای کالایی که ارزش آن روزبه روز افزایش می یابد، سرمایه گذاری کنید؟

طرح ریزی یک برنامه مالی مکتوب

تنها گفتن این جمله که می خواهم ثروتمند شوم کفایت نمی کند بلکه باید یک برنامه مدون داشته باشید و آن را روی کاغذ بیاورید.

داشتن یک برنامه مالی مکتوب تخمین می زند که چقدر باید درآمد داشته باشید و چه میزان از آن را سرمایه گذاری کنید. این برنامه، تنها یک هدف نیست بلکه یک پکیج کامل از رویاها، اهداف و انتخاب ها و گزینه هاست.

پس انداز، پس انداز و بازهم پس انداز

نتیجه نهایی برنامه مالی باید منجر به سرمایه گذاری سیستماتیک شما شود. بنابراین، عادت به پس انداز را نهادینه کنید. برای خود یک صندوق پس انداز اضطراری ایجاد کنید بنابراین در مواقع ضروری مجبور نیستید تا به سرمایه گذاری یا پس انداز خود ناخنک بزنید.

کمتر از برج، خرج کنید

خود را تبدیل به یک تابلوی تبلیغاتی متحرک برای برندهای مشهور نکنید. همچنین اجازه ندهید که هزینه های خانه و خودرو مثل خوره به جان بودجه شما بیفتند.

پول خود را به جریان بیندازید

پول، پول می آورد اما این به آن معنی نیست که باید خیلی سرمایه گذاری کنید بلکه کافی است یک حساب سرمایه گذاری مشترک در یک کمپانی باز کنید یا در سرمایه گذاری سهام خود تنوع هوشمندانه ای به وجود آورید. به این ترتیب شاهد سالانه 8 تا 10درصد سود در سرمایه گذاری خود خواهید بود.

کسب و کار خودتان را راه بیندازید

نویسندگان کتاب «همسایه میلیاردر؛ رازهای شگرف ثروتمند آمریکایی» اظهار می کنند که دوسوم میلیاردرها برای خودشان کار می کنند و 75درصد آنها کارآفرین هستند. باقی این افراد را افراد حرفه ای در مشاغلی نظیر پزشکی و حسابداری تشکیل می دهد. بنابراین، بهتر است به ارث بردن ثروت را فراموش کنید زیرا این کارآفرینان هستند که بیشترین ثروت را تولید می کنند. بسیاری از میلیاردرها خودشان دارایی و ثروت شان را افزایش داده اند.

از مشاوره افراد حرفه ای و کارشناس غافل نشوید

یک برنامه ریز مالی خوب می تواند به شما کمک کند تا در بورس بهتر سرمایه گذاری کنید و ضمن انتخاب سهام پربازده، سهام زیان ده را دور بریزید. البته استفاده از یک مشاور خبره مستلزم این نیست که کلا کنترل همه چیز را از دست بدهید اما تنها باید رابطه خوبی را با فردی که در موارد پیچیده خبره است، برقرار کنید.

یافتن یک مشاور خبره و قابل اعتماد می تواند سود شما را چند برابر کند، اما اگر نمی توانید از پس هزینه های مشاور مالی برآیید باید بدانید بسیاری از آنها حاضرند برای یک بار روند سرمایه گذاری بورسی شما را بررسی کرده و به شما پیشنهادات مناسبی ارائه کنند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد 71درصد از افرادی که دارای سرمایه چندده میلیاردی هستند مشاور مالی دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها