کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز جریمه دوربینی خودروهای بدون معاینه فنی + مبلغ جریمه


کد خبر : ۲۹۰۸۹شنبه، ۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۳:۴۷۴۶۹۰ بازدید

جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از طریق دوربین‌های طرح زوج و فرد از امروز شنبه اول آبان 95 بار دیگر آغاز شد.

فاز نخست طرح جایگزین «زوج و فرد» موسوم به «کاهش» که قرار بود از ابتدای مهر ماه اجرا شود، پس از یک ماه تعلیق از امروز در پایتخت اجرا می‌شود.

در قالب این مرحله از طرح مذکور که نسخه اصلاح شده طرح زوج و فرد محسوب می‌شود و برداشت ناقصی از طرح تجربه شده جهانی «مناطق کم‌انتشار آلاینده (LEZ)» است، از امروز در محدوده طرح زوج و فرد شهر تهران به وسعت حدود 80 کیلومتر مربع، علاوه بر شرط تطابق زوج یا فرد بودن پلاک با روز هفته، تنها خودروهایی می‌توانند تردد کنند که گواهی معاینه فنی معتبر دریافت کرده باشند.

خودروهای متخلف که شرط مذکور را رعایت نکنند حتی در صورت تطابق پلاک، باید جریمه 50 هزار تومانی این تخلف را بپردازند. با اجرای فاز نخست این طرح، تردد خودروهایی که به دلیل نقص فنی موجب افزایش آلودگی هوا می‌شوند،‌ در محدوده مرکزی شهر ممنوع شده و قرار است در گام بعدی که طبق وعده‌های اولیه، دوماه پس از این مرحله اجرا می‌شود، این ممنوعیت به تمام سطح شهر تهران تسری یابد.

سردار تقی مهری، رئیس‌پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی پیش از این نیز داشتن گواهی معاینه فنی خودروها را کنترل می‌کردند، گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه معاینه فنی یکپارچه کشور موسوم به «سیمفا»، از این پس گواهی مذکور به‌صورت مکانیزه و از طریق دوربین‌های نصب شده در مبادی ورودی و خروجی طرح زوج و فرد کنترل خواهد شد. به گفته وی، بر اساس مصوبه دولت، این طرح در کلان‌شهرهای دیگر نیز قابلیت اجرا دارد و در صورت نصب تجهیزات مورد نیاز برای اجرا، طرح کاهش می‌تواند به‌صورت مکانیزه در سایر کلان‌شهرها اجرا شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها