کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرنوشت عرضه سهام ایرانسل در بورس


کد خبر : ۲۸۹۵۶دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۴۸۲۴۸ بازدید

مدیرعامل شرکت بورس تهران می‌گوید صورت‌های مالی شرکت آسان پرداخت مشکلی نداشته و علت تاخیر در عرضه اولیه آپ مذاکراتی بوده در ...

مدیرعامل شرکت بورس تهران می‌گوید صورت‌های مالی شرکت آسان پرداخت مشکلی نداشته و علت تاخیر در عرضه اولیه آپ مذاکراتی بوده در این باره که این شرکت چند درصد از سهامش را به بازار عرضه کند.

به گزارش ایسنا، قالیباف اصل درباره عرضه اولیه شرکت آسان پرداخت در بورس تهران، گفت: صورت‌های مالی شرکت آسان پرداخت مشکلی نداشته و این شرکت صورت‌های مالی خود را به موقع افشا کرده و علت به تاخیر افتادن عرضه اولیه آن صحبت‌هایی بوده درباره اینکه این شرکت چند درصد از سهام خود را می‌خواهد به بازار عرضه کند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران در پاسخ به اینکه آیا نمی‌شد به این شرکت فشار آورد تا مقدار سهام بیشتری را عرضه کند؟ گفت: شرکت‌هایی که گروه‌های متفاوتی سهامدار دارد در عرضه‌های اولیه‌شان دستشان چندان باز نیست اگر ۸۰ درصد یا صددرصد شرکت دست یک نفر بود می‌شد این کار را کرد ولی چون این محدودیت‌ها وجود داشت این موضوع ممکن نبود.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشکلی ندارد که این شرکت ۴۰ میلیون سهم را برای کارکنان خود در نظر گرفته، گفت: خیر، طبق مقررات عرضه‌کننده می‌تواند پنج درصد سهم عرضه کند و عرضه اولیه انجام شود. اینها شش درصد به بازار داده‌اند و در آیین‌نامه‌های موجود سهام ترجیحی داریم که به کارکنان خود شرکت می‌رسد. اینکه این سهام‌ها به نیروی انسانی خود آن شرکت داده شود قاعدتا کمک می‌کند که کارکنان آن با دلسوزی بیشتری برای شرکت کار کنند.

قالیباف اصل در پاسخ به اینکه چرا برای معامله‌گران برخط سهامی در نظر گرفته نشده است؟ گفت: چرا در نظر گرفته شده، دیروز در آگهی بورس هم آمده بود که ۲۵ درصد عرضه به سهامداران آنلاین تعلق می‌گیرد اما این عرضه یک تفاوتی با گذشته داشت. سیستمی که در کشور برای معامله‌گران آنلاین باز می‌شود رویش مقدار زیادی فشار می‌آید و باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد. ما برای اینکه برای عرضه اولیه این شرکت بزرگ این مشکل حل شود و معامله‌گران آنلاین هم بتوانند سهام‌شان را دریافت کنند از طریق کارگزاری‌ها این تخصیص را انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت بورس تهران در پاسخ به اینکه آیا تضمینی است که کارگزاری‌ها این سهام را به صورت عادلانه تقسیم کنند؟ اظهار کرد: دستورالعمل عرضه اولیه‌مان در حال اصلاح و در حال نهایی شدن است و به زودی ابلاغ می‌شود. اگر این ابلاغ صورت پذیرد طریقه عرضه اولیه عوض می‌شود و اینطور نخواهد بود که با عجله سفارش‌چینی شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت تخلف سهامداران خرد می‌توانند شکایت کنند؟ گفت: بالاخره این موضوع بررسی می‌شود. موقع تخصیص به این موارد رسیدگی می‌شود.

قالیباف اصل در پاسخ به اینکه چرا در روزهای گذشته هسته معاملاتی با مشکل مواجه بود، گفت: هسته معاملات مشکلی نداشت فقط در بخش عرضه‌های اولیه آن هم چون تعداد معامله‌گران آنلاین زیاد است یک فشار زیادی روی سیستم می‌آید که در دنیا بی‌سابقه است. برای خرید سیستم جدید مذاکراتی انجام شده اما هنوز نهایی نشده است.

مدیرعامل شرکت بورس تهران درباره عرضه ایرانسل در بورس نیز گفت: با شرکت ایرانسل صحبت‌هایی کرده‌ایم. سهامداران آن آمادگی دارند که سهام‌شان را در بورس بیاورند. این شرکت قرار شده با سهامدار خارجی‌اش صحبت کند و نهایتا به توافقی دو طرفه برسند ولی سهامداران ایران نیز برای ورود به بورس اعلام آمادگی کرده‌اند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها