کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحریم شرکت ملی نفتکش تکذیب شد


کد خبر : ۲۸۹۲۰دوشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵:۰۸۵۹۰ بازدید

مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفتکش در مراسم تودیع خود با تکذیب اعمال تحریم‌های جدید علیه این شرکت گفت: این شرکت بدون تحریم است و ...

مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفتکش در مراسم تودیع خود با تکذیب اعمال تحریم‌های جدید علیه این شرکت گفت: این شرکت بدون تحریم است و ناوگان این شرکت در بازارهای بین‌المللی حضور دارد.

مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل جدید و پیشین شرکت ملی نفتکش ایران امروز برگزار شد.

نعمت‌الله ایزدی رئیس هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید این شرکت، اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش ایران علاوه بر بهره‌مندی از ناوگان مقتدر دارای نیروی انسانی کارآمد به‌عنوان سرمایه ارزشمند است که باید آن را پاس داشت و از آن به‌طور بهینه استفاده کرد.

وی افزود: خوشبختانه شرکت ملی نفتکش ایران در دوره مدیریت آقای صفایی توانست تلاطم‌های دوران تحریم را پشت سر بگذارد و سوددهی مناسبی را برای شرکت و کشور ایجاد کند.

جبل‌عاملی مدیر فنی و عملیات ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران نیز یادآور شد: تا پیش از سال 92 با مشکلات متعددی در بخش‎های مختلف فنی، آموزش، پرسنل و حتی آذوقه کشتی‎ها و میلیون‌ها دلار ضرر مربوط به سال‌های گذشته مواجه بودیم اما با تلاش و اقدامات آقای صفایی بسیاری از این مشکلات حل شد به‌طوری که علاوه بر کاهش هزینه‌ها، تأمین کالاهای مورد نیاز از داخل و جبران ضررهای سال گذشته درآمد خوبی طی چهار سال گذشته عاید شرکت شد.

وی با بیان اینکه دوران تحریم برای شرکت ملی نفتکش ایران به‌مراتب دشوارتر از سال‎های جنگ بوده است، افزود: با وجود اینکه ما در دوران تحریم در اوج مشکلات بودیم اما سال‌های تحریم بهترین سال‌های ما بود و توانستیم با سیاست‌های مدیریتی اتخاذ شده از این شرایط سخت سربلند بیرون آییم.

 علی اکبر صفایی، مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفتکش ایران ضمن تقدیر از تلاش و همراهی تمام مدیران و کارکنان این شرکت در چهار سال گذشته، موفقیت‌های شرکت ملی نفتکش را مرهون تلاش هیئت مدیره، مدیران و کارکنان تلاشگر این شرکت دانست.

وی اضافه کرد: شرکت ملی نفتکش ایران در سال‌های 2009 تا 2012 با زیان انباشته‌ای مواجه بود که با اقدامات انجام شده این زیان در سال‎های بعد به سود تبدیل شد.

وی بیان کرد: یکی از مواردی که مربوط به گذشته بود اما پیگیری آن در این دوره اجرایی شد موضوع کشتی‎های نفتکش بود که این کشتی‎ها با کمک هیئت مدیره و دستگاه‎های قضایی و زیر نظر دستگاه‌های نظارتی به ناوگان شرکت بازگشت.

صفایی با ابراز اینکه این موضوع به‌شکل مطرح شده در برخی رسانه‌ها نبود، ادامه داد: در این ارتباط با درایت هیئت محترم مدیره در راستای حفظ منافع و اموال شرکت که همواره در خارج از مرزها در معرض تهدید است سکوت اختیار شد. با اقدامات دستگاه قضایی موضوع بازپس‎گیری مابقی مطالبات شرکت به مرحله و نتایج مطلوبی رسیده است.

صفایی با اظهار اینکه این موضوع هیچ ارتباطی به کارکنان صدیق شرکت ملی نفتکش ایران ندارد و مربوط به دوره گذشته است، گفت: تصمیمات گذشته در زمان خودش قابل ارزیابی است.

وی با اشاره به پیاده‌سازی مدیریت مشارکتی و هدفمند در شرکت ملی نفتکش ایران گفت: در ساختار شرکت اصلاحاتی شده است و شرکت‌های جدید به‌منظور تکمیل زنجیره حمل و نقل ایجاد شد که هم در دوران تحریم و هم در پساتحریم ارزش‌آفرین و مدیرپرور بوده است.

مدیرعامل پیشین شرکت ملی نفتکش ایران در ادامه با بیان اینکه اقدامات مختلفی در راستای اجرای سیاست‎های اقتصاد مقاومتی در این شرکت انجام شد، گفت: به‌جرئت می‌توان از شرکت ملی نفتکش ایران به‌عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی نام برد به‌طوری که علاوه بر حفظ ناوگان در دوران تحریم، توانست به بزرگترین کشتیرانی نفتی جهان تبدیل شود و کار حمل نفت صادراتی کشور را بدون هیچ دغدغه و نگرانی و بدون لحظه‌ای توقف انجام دهد و نیاز داخل را تأمین کند.

وی درباره اخبار منتشر شده در خصوص تحریم شرکت ملی نفتکش ایران نیز افزود: تحریم علیه شرکت ملی نفتکش ایران وجود ندارد و این شرکت بدون تحریم است و ناوگان این شرکت در بازارهای بین‌المللی حضور دارد.

سیروس کیان‌ارثی، مدیرعامل جدید شرکت ملی نفتکش نیز اظهار کرد: دست همه همکاران و مدیران این شرکت را به‌گرمی می‌فشارم و امیدوارم با همکاری و همدلی و پشتکار تمامی همکاران این شرکت بتوانیم اقدامات لازم را برای توسعه این مجموعه بزرگ فراهم کنیم.

وی با ابراز "اکنون مسئولیت سنگینی روی دوش من است"، اعلام کرد: این مسیر، مسیر بسیار سختی است که با راهنمایی‌های اساتید باید طی شود بنابراین امیدوارم با همدلی و همفکری بزرگان و اساتید محترم این مجموعه بتوانیم این شرکت را که ثمره 60 سال کار و تلاش بزرگان قبل و جدید بوده است به پویایی برسانیم و همچنان که اکنون چابک است بتوانیم این راه را ادامه دهیم.

وی افزود: به‌حق این دوران از دوران جنگ تحمیلی ایران و عراق نیز سخت‌تر بود که ایشان (علی اکبر صفایی) به‌کمک دیگر همکاران توانستند بر این مسیر ناهموار و سخت و دشوار فائق آیند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها