کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار خودرو راکد نیست


کد خبر : ۲۸۹۱یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹:۳۷۴۲۶۷ بازدید

نعمت‌بخش با بیان اینکه تولید کنونی خودرو پاسخگوی میزان تقاضا نیست، گفت: بازار خودرو راکد نیست و ممکن است تنها چند بنگاه معاملاتی خریدوفروش نداشته باشند از این رو نمی‌توان این موضوع را به تمام بازار نسبت داد.

 احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروساز ایران با اشاره به پیشنهاد ارائه شده جهت تعرفه واردات خودرو اظهار داشت: براساس پیشنهاد کمیته کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروهای با حجم موتور هزار سی‌سی 40 درصد و به این ترتیب با افزایش هر 500 سی‌سی 10 درصد به تعرفه اضافه می‌شود. 


وی افزود: بنابراین هیچگونه کاهش تعرفه‌ای در دستور کار قرار ندارد. 

نعمت‌بخش با بیان اینکه انجمن خودروسازان مخالف واردات خودرو نیست، تصریح کرد: یکی از اهداف این پیشنهاد رعایت عدالت است چراکه تناسب تعرفه با میزان حجم موتور هم موجب رعایت عدالت می‌شود و هم درآمد دولت از محل واردات خودرو افزایش می‌یابد. وی با اشاره به اینکه تعرفه 40 درصدی به هیچ عنوان تعرفه بالایی نیست، افزود: با توجه به اینکه مقدار زیاد این تعرفه حاصل اختلاف فضای کسب و کار و نرخ تسهیلات بانکی ایران با اروپا است. نعمت‌بخش اضافه کرد: به عنوان مثال هم‌اکنون ما از حدود 50 درصد نیروها استفاده می‌کنیم و در حالی که تولید کاهش یافته و ما نیروی مازاد داریم اما نمی‌توانیم کارگران را بیرون کنیم. این موارد اختلاف فضای کسب و کار ما با غرب است. 

بازار خودرو به هیچ وجه راکد نیست 

دبیر انجمن خودروسازان ایران با بیان اینکه خریدوفروش هم‌اکنون در بازار جریان دارد، گفت: ممکن است خریدوفروش در یک بنگاه معاملاتی راکد باشد. وی افزود: اما مردمی که اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند هم‌اکنون معترض به عدم تحویل خودروی خود هستند بنابراین، "مردم تقاضا برای خرید دارند" اما به دلیل کاهش تولید تحویل خودرو به تعویق افتاده است. نعمت‌بخش تاکید کرد: به هیچ عنوان محصول روی دست خودروساز نمانده است اما به دلیل کاهش تولید، عرضه جوابگوی تقاضا نیست. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها