کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میزان تعرفه واردات خودرو هنوز قطعی نشده است


کد خبر : ۲۸۷۹یکشنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۶:۳۰۳۸۹۸ بازدید

همزمان با رسیدن لایحه بودجه سال آینده به مجلس، گمانه‌زنی‌ها برای تعرفه واردات خودرو نیز آغاز شد، ظاهرا، بهارستان‌نشین‌ها سعی دارند تا برای سال آینده تعرفه واردات خودرو را کاهش دهند تا به ...

همزمان با رسیدن لایحه بودجه سال آینده به مجلس، گمانه‌زنی‌ها برای تعرفه واردات خودرو نیز آغاز شد، ظاهرا، بهارستان‌نشین‌ها سعی دارند تا برای سال آینده تعرفه واردات خودرو را کاهش دهند تا به این طریق شرایط برای کاهش قیمت خودروهای سواری داخلی در کشور فراهم شود، طرحی که چندان مورد پذیرش کارشناسان نیست؛ به گفته فعالان این صنعت کاهش قیمت خودرو از يك سو ارتباط مستقیم با کاهش تحریم دارد و از سوي ديگر تا زمانی که قیمت مواد اولیه کاهش نیابد، شرایط برای کاهش قیمت خودرو به وجود نخواهد آمد. هرچند زمزمه‌ها از کاهش تعرفه واردات سواری‌ها حکایت دارد، در مقابل کارگروه بررسی تعرفه واردات خودرو، تعرفه واردات خودروهای تجاری را   حدود 10 درصد افزایش داد.

براساس خبر اعلام شده بیشترین تغییر در تعرفه خودروهای تجاری مربوط به خودروهای دارای ساخت داخل مانند برخی کشنده‌ها و کامیون‌ها است که تصمیم گرفته شد تعرفه واردات این محصولات تا حدود 10 درصد افزایش یابد. همچنین تعرفه برخی خودروهای تجاری خاص که در داخل کشور تولید نمی‌شوند مانند خودروهای آتش‌نشانی و جرثقیل‌های ویژه‌ کاهش یابد. تعرفه واردات باقی خودروهای تجاری نیز تغییر نکرده و مانند گذشته در حدود 40 تا 50 درصد تعیین شد. تعرفه‌های پیشنهادی از سوی کارگروه بررسی تعرفه واردات خودرو باید به تصویب شورای سیاست‌گذاری خودرو رسیده و پس از آن در کمیسیون ماده 1 مطرح شود. در خصوص خودروهای سواری نیز یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تصمیم دولت کاهش تعرفه واردات خودرو در سال ۹۳ برای ارتقاي کیفیت تولید داخل است، گفت: امیدوارم با تصویب کاهش تعرفه واردات خودرو قیمت محصولات داخلی نیز در بازار کاهش پیدا کند.

کمال‌الدین پیر مؤذن  با اشاره به اینکه براساس برخی اخبار، دولت درصدد کاهش تعرفه واردات خودرو در سال 93 است، اظهار کرد: بنده با این پیشنهاد به صورت جدی موافق هستم، زیرا کاهش تعرفه واردات خودرو ضمن شکستن انحصار بازار، کمک قابل توجهی به تولید خودروهای با کیفیت در کشور خواهد کرد.وی افزود: در حال حاضر صنعت خودرو کشور به صورت انحصاری فعالیت می‌کند و امکان رقابت در این بازار وجود ندارد. این عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه امیدوارم با تصویب کاهش تعرفه واردات خودرو قیمت محصولات داخلی نیز در سطح بازار کاهش پیدا کند، تصریح کرد: در شرایط فعلی عدم استانداردسازي و کیفیت خودروهای تولید داخل مشکلات زیادی برای مصرف‌کنندگان به وجود آورده است که باید برای حل این معضلات تدبیر مناسبی از سوی دولت اتخاذ شود.  با در نظر گرفتن این نکته که دولت دهم طی مصوبه‌ای در بهمن ماه سال 91 کاهش سالانه 5 درصدی تعرفه واردات خودرو را مصوب کرده بود و دولت یازدهم نیز در لایحه بودجه سال 93 درآمد 1164 میلیارد تومانی را از محل واردات خودرو پیش‌بینی کرده است، به نظر می‌رسد با توجه به افزایش تعرفه واردات خودروهای دارای حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی به 140 درصد و نیز کاهش تعرفه واردات سایر خودروها به 40 درصد طی سال جاری، پیشنهاد دولت برای سال آینده کاهش تعرفه واردات خودرو باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها