کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال افت 200 دلاری قیمت طلا وجود دارد


کد خبر : ۲۸۶۷۰یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۰:۳۲۱۴۶۵ بازدید

استراتژیست ارشد موسسه مالی ولس فارگوی آمریکا تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که قیمت جهانی هر اونس طلا با افت 200 دلار دیگر روبرو شود.

در حالی که قیمت جهانی طلا در هفته ای که گذشت بیش از 5 درصد کاهش یافته و بدترین عملکرد هفتگی از اواسط 2013 میلادی را بر جای گذاشته است، جان لافورگ استراتژیست ارشد موسسه مالی ولس فارگو بر این باور است که این احتمال وجود دارد که قیمت طلا 200 دلار دیگر نیز کاهش یابد.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: آیا کاهش 60 دلاری قیمت هر اونس طلا سرآغاز یک افت شدید خواهد بود؟ پاسخ من مثبت است، این احتمال وجود دارد که قیمت طلا با افت شدیدتری روبرو شود. تاریخ طلا نشان می دهد که احتمال افت 200 دلاری قیمت وجود دارد و احتمالا قیمت هر اونس طلا به زودی به سطح 1050 دلاری باز خواهد گشت.

این در شرایطی است که برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افت قیمت طلا در شرایط کنونی کاملا طبیعی بوده و سرآغازی برای افزایش مجدد قیمت طی روزهای آینده خواهد بود. قیمت جهانی طلا برای نخستین بار از ژوئن یعنی زمان برگزاری همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به کمتر از 1300 دلار رسیده است.

لافورگ در ادامه به عملکرد قیمت طلا طی سال های 1980 تا 1999 میلادی اشاره کرد و گفت: زمانی که قیمت طلا روند صعودی را آغاز می کند، تولید و عرضه با افزایش روبرو می شود ولی واقعیت این است که میزان عرضه و تولید به سرعت از تقاضا پیشی می گیرد.

وی افزود: با افزایش تولید و وجود مازاد عرضه در بازار قیمت جهانی طلا با کاهش سریعی روبرو می شود. به نظر من روند نزولی قیمت طلا در شرایط کنونی ادامه خواهد یافت و قیمت هر اونس طلا تا اوایل 2017 میلادی به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید.

گزارش سایت طلا می افزاید؛ کاهش شدید قیمت طلا به ضرر شرکتهای معدنی خواهد بود. در شرایط فعلی برخی تحلیلگران اقتصادی نسبت به افت شدید شاخص سهام شرکتهای معدنی هشدار می دهند.

به اعتقاد فعالان بازارهای بین المللی، روشن شدن وضعیت سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا باشد. نوسانات تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها