کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزییات هدیه 2 گیگابایتی اینترنت رایگان در سرشماری اینترنتی


کد خبر : ۲۸۶۳۹یکشنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۲۲۵۳۶۸۱ بازدید

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز آمار ایران گفت: از هفته آتی فرم دریافت 2 گیگابایت اینترنت مجانی در تارنمای همه اپراتورهای تلفن همراه قرار می گیرد.

حسین تهرانی امروز (یکشنبه) افزود: طبق توافقی که مرکز آمار ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران انجام داده اند قرار است همه کسانی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کرده اند از 2 گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند شوند.

وی درباره جزییات این طرح گفت: افراد می توانند با وارد کردن کد آماری 12 رقمی که پس از تکمیل اطلاعات سرشماری مرکز آمار ایران به آنها داده شده است و همچنین شمار اعضای ثبت نام شده خانوار خود، به تارنمای اپراتورهای تلفن همراه وارد شوند.

وی ادامه داد: این اطلاعات در بانک اطلاعاتی مرکز آمار ایران کنترل و تایید آن به اپراتور ارسال می شود.

تهرانی گفت: از طریق پیام رسان 300000 به همه کسانی که این فرم را پر کنند برای دریافت اینترنت رایگان اطلاع رسانی می شود.

وی افزود: همچنین به کسانی که برای چند نفر فرم های سرشماری اینترنتی را پر کرده اند به تعداد خانوارهای پر شده، اینترنت مجانی داده می شود که سقف این میزان برابر با 10گیگابایت است.

همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از 2 گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند. شمار خانوارهای ایرانی که تا ساعت 17 دیروز (یکشنبه) در هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبت نام اینترنتی کرده بودند به 2 میلیون و 540 هزار خانوار رسید و هشت میلیون و 460 هزار نفر را شامل می شد.

چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد.

رییس مرکز آمار ایران دیروز به ایرنا گفت: هدفگذاری انجام شده برای ثبت نام اینترنتی خانوارهای ایرانی در این مرحله، هشت میلیون و ٨٨١ خانوار است.

به گزارش ایرنا، از بیست و پنجم مهر تا بیست و پنجم آبان ماه مرحله دوم سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با تبلت انجام می شود.

مردم باید پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ کنند تا هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آنها با ارایه آن دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند. براساس برنامه ریزی انجام شده، یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری در قالب اینترنتی مشارکت کنند، با انجام قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند.

تاکنون دو مرحله قرعه کشی بین خانوارهای ثبت نام شده در سرشماری اینترنتی انجام شده که در هر مرحله یکصد خانوار از شهرهای مختلف کشور برنده جایزه 10 میلیون ریالی شدند. خانوارها می توانند در مدت تعیین شده، اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir وارد کنند و همچنین از نتایج قرعه کشی ها باخبر شوند.

٥٠٠ جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

براساس پیش بینی صورت گرفته، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه امسال و نتایج تفصیلی آن مردادماه 1396 منتشر می شود.

هفتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن دوم تا بیست و دوم آبان ماه سال 1390 با بسیج نزدیک به 114 هزار نفر مامور آمارگیر و نیروهای ستادی و پشتیبانی آموزش دیده در 31 استان، یک هزار و 139 شهر و 96 هزار و 549 آبادی کشور انجام شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها