کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحویل هواپیماهای بوئینگ 1 تا 3 سال دیگر


کد خبر : ۲۸۶۱۲دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۴۷۲۴۰۰ بازدید

شرکت هواپیماسازی بوئینگ می گوید مذاکراتش با ایران پیشرفت داشته اما تحویل آنها یک تا سه سال طول میکشد. وزارت دارایی آمریکا به تازگی ...

kv0jj1iblyump67p3jl.jpg

شرکت هواپیماسازی بوئینگ می گوید مذاکراتش با ایران پیشرفت داشته اما تحویل آنها یک تا سه سال طول میکشد. وزارت دارایی آمریکا به تازگی مجوز فروش هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران را صادر کرد.

ایران قرار است از هر یک از این دو شرکت بیش از 100 فروند هواپیمای مسافربری بخرد.

شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ در توافق برای فراهم کردن بیش از ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری برای ایران پیشرفت داشته با اینهمه هیچ هواپیمایی در سال ۲۰۱۶ تحویل نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، ایران که به دلیل سال‌ها تحریم قادر به خرید هواپیماهای مسافربری جدید یا خرید قطعات از شرکت‌های تولیدکننده نبوده است، به دنبال مدرنیزه کردن ناوگان هواپیمایی فرسوده خود است و توافق با بوئینگ در همین راستا بوده است. بازگشت ایران به بازار بین المللی برای خرید هواپیماهای مسافربری جدید، یکی از بزرگترین فرصتهای تجاری است که با امضای توافق هسته ای و برداشته شدن تحریم‌ها گشوده شده است.

دنیس مویلنبرگ، مدیر عامل بوئینگ در حاشیه کنفرانسی درباره فناوری‌های آینده در شیکاگو، به خبرنگاران اظهار کرد: بوئینگ تحت این توافق امسال هیچ هواپیمایی تحویل نخواهد داد و تحویل هواپیما در فاصله زمانی یکساله، دو ساله و سه ساله انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با اینهمه این قرارداد فرصت قابل توجهی برای بوئینگ محسوب می‌شود و خوشحالم که می‌بینم ما پیشرفت مداومی داشته‌ایم.

ایران در ماه ژانویه تصمیم برای خرید ۱۱۸ فروند هواپیما به ارزش ۲۷ میلیارد دلار از شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس را اعلام کرد، اما نسبت به تاخیرهای غیرمنتظره در دریافت مجوز آمریکا ناراضی است.

ایرباس برای صادرات هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به موافقت واشنگتن نیاز دارد زیرا در این هواپیماها قطعات ساخت آمریکا به کار رفته است. یک مقام ایرانی ماه گذشته به رویترز اظهار کرده بود توافق ایرباس ممکن است به میزان شش فروند و توافق بوئینگ به میزان یک فروند کاهش پیدا کند.

مویلنبرگ اظهار کرد: بوئینگ در مراحل نهایی کار روی ساختار قرارداد با مشتریانش در ایران بوده و همزمان سرگرم کار روی پروسه دریافت مجوز از دولت آمریکاست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها