کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلا همچنان در سراشیبی سقوط


کد خبر : ۲۸۵۶۴جمعه، ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۲۱۵۸۸ بازدید

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه برای نهمین روز متوالی با کاهش روبرو شده که علت اصلی این مساله افزایش ارزش دلار آمریکا ...

قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه برای نهمین روز متوالی با کاهش روبرو شده که علت اصلی این مساله افزایش ارزش دلار آمریکا بوده است.

در حالی که بازارهای بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال در ماه سپتامبر است، قیمت طلا امروز جمعه تحت تاثیر افزایش ارزش دلار با کاهش بیشتری روبرو شده است. بر اساس این گزارش گمانه زنی های نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال در شرایطی افزایش یافته است که آمارهای اقتصادی امیدوار کننده ای در این کشور منتشر شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1256 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته نیز برای لحظاتی به کمتر از 1249 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 4 ماه اخیر به شمار می رود.

قیمت طلا برای دومین هفته متوالی با کاهش روبرو شده است. قیمت طلا در هفته جاری بیش از 5 درصد افت داشته که این بدترین عملکرد هفتگی قیمت این فلز زرد از نوامبر 2015 به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا امروز با افزایش 0.3 درصدی روبرو شده است. رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره تاکید کرد: سرمایه گذاران منتظر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا هستند تا ببینند آیا فدرال رزرو در نشست نوامبر تصمیمی برای افزایش نرخ بهره خواهد داشت یا نه.

گزارش سایت طلا حاکیست، برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که احتمال افت قیمت طلا تا سطح 1200 دلاری وجود دارد. تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کردند: اگر اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته بیش از 190 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده باشد، این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد.

وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال نیز تاکید کرد: اگر سطح حمایتی 1250 دلاری شکسته شود قیمت طلا در کوتاه مدت با افت بیشتری روبرو خواهد شد. سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی 1260 تا 1266 دلار خواهد بود.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو در کوتاه مدت مهمترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت. نوسانات ارزش دلار و نگرانی های مربوط به اوضاع بحرانی دویچه بانک نیز می تواند بر قیمت طلا موثر باشد.. بازارهای مالی چین طی روزهای گذشته تعطیل بوده و این مساله نیز تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها