کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کلینتون اوضاع دلار را وخیم می‌کند؛ ترامپ وخیم‌تر


کد خبر : ۲۸۵۵۸جمعه، ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰:۲۶۱۴۴۸ بازدید

یکی از چشم اندازهای روند اقتصادی دو ساله اخیر قوی تر شدن دلار آمریکا بوده است. کمی پیش، در ماه مه، تحلیلگران این گونه استدلال ...
کلینتون اوضاع دلار را وخیم می‌کند؛ ترامپ وخیم‌ترکلینتون اوضاع دلار را وخیم می‌کند؛ ترامپ وخیم‌تر

یکی از چشم اندازهای روند اقتصادی دو ساله اخیر قوی تر شدن دلار آمریکا بوده است. کمی پیش، در ماه مه، تحلیلگران این گونه استدلال می‌کردند که اسکناس سبز آمریکا هنوز فضای بیشتری برای رشد در سال جاری دارد و بعد از این رشد و در پرتو اقتصاد رو به بهبود آمریکا، بانک فدرال فعال تر خواهد شد. 
به هر روی در چند ماه اخیر، شاخص دلار آمریکا کم و بیش ثابت مانده و تنها در محدوده 93 تا 96 واحد در نوسان بوده است.

اما در حال حاضر، استراتژیست ارشد حوزه بازار، دیوید زرواس، این گونه استدلال می کند که انتخابات ریاست جمهوری امسال می تواند عملا ارز آمریکا را تضعیف کند و بخشی از دلایل این امر مواضع دو نامزد حزب های اصلی آمریکا در مورد تجارت آزاد است. او پیش بینی می کند که تاثیرات منفی دونالد ترامپ جمهوریخواه بیشتر خواهد بود.

زرواس در یادداشتی می نویسد: «اگر همانطور که دونالد ترامپ پیشنهاد می کند، آمریکا از توافقات تجارت آزاد فاصله بگیرد، بازگشت سرمایه با شکست مواجه خواهد شد. البته ممکن است در ابتدای امر کارگران داخلی از این برنامه ها سود ببرند، اما این دستاوردها نباید باعث زیان دیدن بازگشت سرمایه شود. اگر زیان های بازگشت سرمایه وسیع تر شود، کارگران داخلی هم زیان می بینند. بازگشت کمتر سرمایه، نرخ دلار را پایین می آورد، همانطور که برگزیت نرخ پوند را پایین آورده است.»

او اضافه کرد: «اعتقاد دارم که پیروزی کلینتون نیز در مقیاس کوچک تری به سمت ایجاد موانع تجاری پیش می رود و به همین دلیل او هم برای دلار مضر خواهد بود، اما کمتر.»

منبع: بیزینس اینسایدر
مترجم: شبنم شمس مقدم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها