کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران آخرین روز کاری هفته را چگونه به پایان رساند؟


کد خبر : ۲۸۵۰۵چهارشنبه، ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۱۴۷۵۰ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز، در حالی نظاره‌گر بازاری کم تحرک و متعادل بودند که به نظر می‌رسید برای هفته آینده گروه خودرویی‌ها و ...
بورس تهران آخرین روز کاری هفته را چگونه به پایان رساند؟بورس تهران آخرین روز کاری هفته را چگونه به پایان رساند؟

معامله‌گران بورس تهران امروز، در حالی نظاره‌گر بازاری کم تحرک و متعادل بودند که به نظر می‌رسید برای هفته آینده گروه خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها را زیر نظر گرفته است، بازاری که البته هنوز روز تک سهم‌ها اقبال دارد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 14 مهرماه 95، با کاهش 152 واحدی به رقم 77 هزار و 183 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با 35 واحد کاهش روی عدد 15 هزار و  31 واحد ایستاد.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 102 واحد کاهش به عدد 86 هزار و 67 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 98 واحدی عدد 53 هزار و 917 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 380 واحد کاهش به رقم 169 هزار و 332 واحد دست یافت.

شاخص کل فرابورس (آیکفس) نیز با 6 واحد افت امروز روی عدد 811 واحد ایستاد.

 براساس این گزارش، امروز معاملات سهام امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 21 واحد،‌ همراه اول با 18 واحد و پالایش نفت تبریز با 15 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 27 واحد، بانک پاسارگاد با 19 واحد و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با 6 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر دوش کشیدند.

به گزارش فارس،‌ ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 228 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 131 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 87 هزار و 223 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت کیسون، حق تقدم خرید سهام شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، شیشه همدان، گروه صنعتی بارز، سیمان مازندران، اوراق «اخزا 3» از سوی ناظر بازار سهام متوقف و نماد معاملاتی شرکت‌های میدکو، اوراق رهنی بانک مسکن، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، اوراق اجاره تامین سرمایه لوتوس پارسیان، سخت‌آژند، حق تقدم خرید سهام کی‌بی‌سی و صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان مسکن نارون بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان از سوی قرارگاه خاتم به کدهای درون گروهی کد به کد شد.

در ایران ترانسفو اما امروز کمتر از 15.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 25 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامی عمده روبرو شد.

8 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذرآب نیز به ارزش 23 میلیارد تومان میان کدهای تابعه صنایع عمده انتقال داده شد.

امروز در بازار نمادهای مالی نیز 4.5 میلیون سهم بورس انرژی به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان دست به دست شد.

براساس این گزارش،‌ بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جاری در حالی بازاری متعادل و کم نوسان را به نظاره نشسته بود که اغلب معامله‌گران در انتظار رخدادهای هفته آتی امروز روی شناسایی بازدهی و نقد کردن برخی دارایی‌ها و در عین حال اصلاح پرتفوی تمرکز کردند.

این در حالی بود که گروه خودرویی‌ها اگر چه با معاملاتی آرام روبرو هستند اما حرکت خریداران پا به پای فروشندگان سهام در این گروه نشان می‌دهد که معامله‌گران بورس تهران همچنان گروه خودرویی‌ها را اصلی‌ترین گروه بازار برای روزهای آینده می‌دانند.

اغلب معامله‌گران بورس تهران معتقدند حرکت تدریجی نقدینگی در بازار سهام در شرایطی می‌تواند به پدیدار شدن دورنمایی مثبت برای بازار منتهی شود که سهامداران عمده و حقوقی‌ها با فاصله گرفتن از عرضه‌های آبشاری و درعین حال میزبانی از خریداران سهام زمینه‌ای برای پایداری معاملات دسته کم میان مدت در صنایع پیشرو بازار را فراهم کنند.

امروز در گروه دارویی‌ها نیز برخی نمادها در حالی با رنج شدن قیمت سهام از سوی معامله‌گران کم تعداد مواجه شدند که کلیت بازار روز تک‌ سهم‌ها اقبال بیشتری نشان می‌دهد. در گروه بانک‌ها اما سرگیجه حاصل از مجامع سالیانه بانک‌های بزرگ در این گروه تمام نشده که بانک پاسارگاد امروز همزمان با معاملات کد به کد سهامدار عمده در این نماد معاملاتی شاهد حمایت این سهم در محدوده قیمت پایانی بود.

امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم نوسان بود که اغلب معامله‌گران ترجیح دادند تا با شناسایی بازدهی و اصلاح پرتفوی استقبال تعطیلات آخر هفته بروند. بازاری که خودرویی‌ها و پتروشیمی‌ها را مستعد پیشرانی بازار طی روزهای آینده می‌دانند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها