کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

متخلف‌ترین اهالی بازار را بشناسید


کد خبر : ۲۸۳۸۹دوشنبه، ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۱:۰۷۱۹۶۱ بازدید

براساس بازرسی‌های صنفی اتاق اصناف ایران در شهریور ماه سال جاری بیشترین تخلفات در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ...
متخلف‌ترین اهالی بازار را بشناسیدمتخلف‌ترین اهالی بازار را بشناسید

براساس بازرسی‌های صنفی اتاق اصناف ایران در شهریور ماه سال جاری بیشترین تخلفات در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ،گوشت مرغ ، گوشت قرمز و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بوده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، 311 هزار و 826 فقره بازرسی در شهریور ماه 95 توسط بازرسان اتاق اصناف ایران از صنوف سراسر کشور انجام شد.در این مدت 15 هزار و 777 فقره پرونده با برآورد جریمه پیشنهادی به ارزش بیش از 47 میلیارد و 506 میلیون ریال تشکیل شده است .

در ماه یاد شده 11 هزار و 844 فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شده که  59 درصد آن در بخش کالا و  41 درصد در بخش خدمات است.

بنابراین گزارش 25 درصد شکایات دریافتی مذکور به صورت حضوری ،  58 درصد تلفنی و 17 درصد از طریق کتبی دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته است .

پس از بررسی های معمول و ارزیابی کارشناسان 11هزار و 382 فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد  که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شد. به این ترتیب از کل شکایات قابل پیگیری17 درصد منجر به رضایت شاکی،  33 درصد متخلف،   33 درصد غیر متخلف و  17  درصد همچنان در دست بررسی است.

همچنین گزارش‌های رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی از آن است که در شهریور ماه در بخش میوه و مرکبات ، تخم مرغ ، قند وشکر و سیمان بطور میانگین از 2  تا 3  درصد افزایش تخلف داشته است و بیشترین تخلفات به وقوع پیوسته در بخش کالا مربوط به میوه و مرکبات ، نان ، تخم مرغ ،گوشت مرغ ، گوشت قرمز و در بخش خدمات مربوط به مشاوران املاک و آرایشگران بود.

این گزارش می‌افزاید: بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها