کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حذف حداقل 7.5 میلیون نفر از یارانه‌بگیران


کد خبر : ۲۸۲۷سه شنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۵:۲۲۶۳۳۴ بازدید

یک مقام آگاه در دولت از حذف حداقل 7.5 میلیون تن از یارانه‌بگیران در سال آینده خبر داد و سناریوهای دولت برای شناسایی اقشار پردرآمد را تشریح کرد.

یک مقام آگاه در خصوص برنامه دولت برای حذف دهک‌ها از دریافت یارانه گفت: این که نباید به همه بصورت یکسان یارانه پرداخت شود بحث کاملا به حقی است.

وی افزود: قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گوید باید به دهک‌های پایین جامعه از حد میانگین، یارانه بیشتری پرداخت شود و به 3 دهک بالای جامعه اصلا نباید یارانه‌ای پرداخت شود و به بقیه دهک‌ها هم در حد میانگین یارانه پرداخت شود.

این منبع آگاه در دولت اظهار داشت: اما بحث شناسایی این دهک‌ها سخت است و دولت چندین راه را برای شناسایی این دهک‌ها انتخاب کرده است.

وی افزود: مثلا در روشی از مردم خواسته که درآمدهایشان را اظهار کنند که البته این روش مطمئنی نیست و ممکن است اطلاعات ارائه شده بر اساس واقعیت نباشد.

این منبع آگاه تصریح کرد: همچنین دولت از طریق اتصال به برخی سامانه‌های اطلاعاتی مانند سامانه مالکین خودرو و یا سامانه ثبت اسناد و املاک درصدد شناسایی پردرامدها است تا از آن طریق بتواند دهک‌های بالا و پایین را شناسایی کند.

وی افزود: از طریق اتصال به این سامانه‌های اطلاعاتی یک دهک جمعیتی که حدود 7.5 میلیون نفر هستند قابل شناسایی و حذف است.

این منبع آگاه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این دهک جمعیتی چه زمانی حذف می‌شود، گفت: سال آینده حذف یک دهک قطعی است، چون مجلس بر آن تأکید دارد ولی در مورد دولت هنوز نمی‌دانم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت می‌خواهد حذف دهک‌ها زودتر انجام شود، اظهار داشت: دولت می‌خواست حذف دهک‌ها همزمان با روی کار آمدنش باشد.

این منبع آگاه در پاسخ به این سؤال که آیا برای حذف دو دهک دیگر هم برنامه‌ای وجود دارد، گفت: بله  برنامه داریم و داوطلبانه به سمت حذف آن دو دهک می‌رویم.

وی در پاسخ به این سؤال که داوطلبانه به چه معناست اظهار داشت: ما شاید نتوانیم 3 دهک بالا را شناسایی کنیم ولی می‌توانیم دهک‌های پایین را شناسایی کنیم بنابراین علاوه بر پرداخت 45500 تومان یارانه نقدی به دهک‌های پایین یک سبد کالا هم به آنها می‌دهیم.

وی افزود: به عبارتی غربالگری را از دهک‌های پایین شروع می‌کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها