کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ZARA چطور از برندش پول در می‌آورد


کد خبر : ۲۸۲۶۰پنجشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱:۲۴۳۴۶۰ بازدید

چنانکه پیش از این هم شرح آن رفت، آمانسیو اورتگا، رئیس شرکت اسپانیایی Inditex درابتدای روز جمعه هفته گذشته با کنار زدن بیل گیتس ...
ZARA چطور از برندش پول در می‌آورد ZARA چطور از برندش پول در می‌آورد

چنانکه پیش از این هم شرح آن رفت، آمانسیو اورتگا، رئیس شرکت اسپانیایی Inditex درابتدای روز جمعه هفته گذشته با کنار زدن بیل گیتس، برای نخستین بار و تنها به مدت دو روز ثروتمندترین مرد جهان شد. او که یک خیاطی کوچک خانوادگی را به بزرگ ترین شرکت اسپانیا تبدیل کرد، توانست در زمانی که شرکت های فناوری حرف اول را در جهان می زنند این عنوان را در کوتاه مدت کسب کند.

عنوان ثروتمندترین مرد جهان خیلی زود با بالا رفتن 10درصدی ارزش سهام شرکت مایکروسافت دوباره در انتهای این روز به صاحب اصلی این سال هایش یعنی بیل گیتس رسید، اما از همان صدرنشینی کوتاه مدت در اسپانیا به عنوان نقطه عطف یاد شد.

آقای اورتگا در این نصف روز با 79.9 میلیارد دلار، بالاتر از بیل گیتس با 79.3 میلیارد دلار قرار گرفت.

شرکت آقای اورتگا صاحب هشت برند بزرگ در صنعت پوشاک از جمله ZARA،Massimo Dutti, Bershka و Pull and Bear است که تحت کنترل شرکت Inditext فعالیت می کنند. Inditex برای فروش یک استراتژی مهم دارد و آنfast fashion یا مد سریع است.

مد سریع یعنی طراحی و تولید لباس ها در تعداد محدود و در سریع ترین زمان ممکن با هدف هماهنگ بودن با آخرین روندها و تغییرات. این لباس ها تقلیدی مقرون به صرفه از طراحی های کت واک هستند که ظرف دو هفته تولید و به بازار عرضه می شوند. این باعث می شود خریداران با اشتیاق به سمت لباس هایی بروند که هم مد روزند و هم به سبک لباس های کت واک طراحی، تولید و عرضه می شوند. در برندهای متعلق به شرکت آقای اورتگا چیزی که به شدت موردتوجه است، واکنش خریداران نسبت به طراحی هاست. در این شرکت به بازخوردی که از خریداران گرفته شده، توجه زیادی می شود تا مشتری با رضایت خرید کند.

آقای اورتگا هم راه و رسم خاص خودش را برای درآمدزایی و عرضه برند خود دارد. به گفته یکی از مدیران سابق شرکت Index  اگر او با یک فروشنده صحبت کند و از صحبت کردن با او خوشش بیاید، به حرف های او بیشتر از مدیران خود اهمیت می دهد.

Inditex  فروش برندهای مشهور و جهانی خود را به فروشگاه های بزرگ و کوچک در گوشه و کنار دنیا محدود نکرده و به گسترش پلتفرم فروش آنلاین خود ادامه می دهد. فروشگاه های آنلاین این شرکت در 10 بازار جدید به ویژه شرق اروپا به تازگی کار خود را آغاز کرده اند. اما مهم تر از اول بودن یا نبودن آقای اورتگا در فهرست ثروتمندترین های جهان، این است که سهام شرکت او در سال جاری میلادی 40 درصد افزایش یافت. او اکنون صاحب 59/3 درصد از سهام شرکت Inditex  است.

این شرکت همچنین در سه ماهه نخست سال جاری میلادی موفق شد عملکردی فراتر از پیش بینی ها داشته باشد و 12درصد بیشتر از انتظارات سود به دست آورد. انتشار این خبر درباره این شرکت که بیشترین فروش را در میان برندهای پوشاک دارد، هم سرمایه گذارها را خشنود کرد و هم ارزش سهام این شرکت را 3 درصد بالا برد.

Inditex اعلام کرد فروش خالص این شرکت در سه ماهه منتهی به آوریل از 4/37 میلیارد پوند در سال گذشته به 4/88 میلیارد پوند در سال جاری رسید و درآمد خالص شرکت نیز با افزایش 6درصدی به 554میلیون پوند رسید.

Inditex در سال 1963 کار خود را آغاز و در سال 2001 سهام آن در بورس مادرید عرضه شد. این شرکت که صاحب هشت برند معتبر جهان است، در سه ماهه منتهی به آوریل، 71 فروشگاه در 31 بازار گوناگون افتتاح کرد که جمع فروشگاه های این شرکت را به 7 هزار و 85 فروشگاه در سراسر جهان رساند.

یکی از این فروشگاه ها، شعبه ای بزرگ از برند ZARA در نیویورک است که برای خود پرچمدار محسوب می شود. این یکی از استراتژی های این شرکت اسپانیایی است که در مناطق شلوغ، پررفت وآمد و شناخته  شده، فروشگاه های بزرگ به عنوان پرچمدار باز کند.


منبع : fortunet financial times
مترجم: سارا گلچین



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها