کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آکسفورد به صدر رده‌بندی دانشگاه‌های جهان رفت


کد خبر : ۲۸۱۱۲یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵:۵۶۱۹۱۷ بازدید

دانشگاه آکسفورد موفق شد بر کاهش بودجه عمومی و محیط ناامن ناشی از برگزیت غلبه کند و نخستین دانشگاه بریتانیایی باشد که به صدر جدول ...
آکسفورد به صدر رده‌بندی دانشگاه‌های جهان رفتآکسفورد به صدر رده‌بندی دانشگاه‌های جهان رفت

دانشگاه آکسفورد موفق شد بر کاهش بودجه عمومی و محیط ناامن ناشی از برگزیت غلبه کند و نخستین دانشگاه بریتانیایی باشد که به صدر جدول لیگ جهانی رسیده است. 

آخرین رده بندی آموزش عالی تایمز نشان می دهد که دانشگاه آکسفورد به لطف افزایش درآمد تحقیقاتی و افزایش نفوذ علمی و موفقیت در جذب کارکنان خارجی، توانسته است موسسه عالی تکنولوژی کالیفرنیا را از جایگاهش به زیر بکشد.

لوییس ریچاردسون، معاون دانشگاه آکسفورد گفت که او از موفقیت های این دانشگاه به هیجان آمده است، اما هشدار داد که اگر به دنبال جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، دسترسی به بودجه تحقیقاتی جهانی، دچار نقصان شود، جایگاه جهانی این دانشگاه در مخاطره خواهد بود. فهرست 10 دانشگاه برتر جهان همواره توسط دانشگاه های آمریکایی از جمله استنفورد، موسسه عالی تکنولوژی ماساچوست، هاروارد و پرینستون تحت سلطه درآمده است. در این میان دانشگاه کمبریج انگلستان به جایگاه چهارم رسیده و ایمپریال کالج لندن در جایگاه هشتم قرار گرفته است.

همچنین این رده بندی، افزایش نفوذ دانشگاه های آسیایی، به خصوص آنهایی را که در چین از طریق کمک های مالی قابل توجه دولتی پشتیبانی می شوند، نشان می دهد. دانشگاه پکن از رتبه 42 به رتبه 29 جدول صعود کرده و تسینگهوآ از رتبه 47 به 35 رفته است و دو موسسه جدید آسیایی وارد لیست 100 دانشگاه برتر جهان شده اند که عبارتند از دانشگاه چینی هنگ کنگ و موسسه عالی دانش و تکنولوژی کره.


10 دانشگاه برتر جهان در سال 2016 :

1. دانشگاه آکسفورد- بریتانیا

2. موسسه عالی تکنولوژی کالیفرنیا- آمریکا

3. دانشگاه استنفورد- آمریکا

4. دانشگاه کمبریج- بریتانیا

5. موسسه عالی تکنولوژی ماساچوست - آمریکا

6. دانشگاه هاروارد- آمریکا

7. دانشگاه پرینستون - آمریکا

8. ایمپریال کالج لندن - بریتانیا

9. ای. تی. اچ زوریخ - سوییس

10=. دانشگاه برکلی کالیفرنیا - آمریکا

10=. دانشگاه شیکاگو - آمریکا

طبق گفته پروفسور ریچاردسون ، دانشگاه آکسفورد 12 درصد از بودجه تحقیقاتی خود را از شورای تحقیقات اروپا دریافت کرده و این مبلغ در سال گذشته 67 میلیون پوند بوده است. «آن بودجه یک قرارداد تحقیقاتی عالی بود و این همان تحقیقاتی بود که منجر شد تا در چنین رتبه ای قرار بگیریم.»

این معاون دانشگاه که پست خود را در سال گذشته به دست آورده، در حال حاضر دغدغه اش حفظ کارکنان است. او گفت: «ما نگران هستیم که بعضی از دانشگاهیان ما که از شورای تحقیقات اروپا بودجه می گیرند ممکن است احساس کنند تحقیقات شان در خطر است و متمایل شوند که به دانشگاه های دیگر اروپا که در آنجا برای دریافت بودجه مستمر بیشتر احساس امنیت می کنند، بروند.»

پروفسور ریچاردسون اضافه کرد که یک پنجم کارکنان آکسفورد از ملیت های مختلف اروپا هستند و دانشگاه به دنبال رفراندوم اخیر بریتانیا «گفت وگو های فراوانی با افراد برای لحاظ کردن وضعیت آنها داشته است.»

بریتانیا با دریافت سالانه 1.2 میلیارد پوند، ذی نفع اصلی بودجه تحقیقاتی اتحادیه اروپا برای دانشگاه هاست. اگر این وضعیت تغییر کند، موسسات بریتانیا نه تنها منبع درآمد مهمی را از دست می دهند، بلکه با رقابت های روزافزون از طرف سایر دانشگاه های اروپایی که از شریک شدن در سهم قبلی بریتانیا از بودجه تحقیقاتی اتحادیه اروپا نفع می برند، مواجه خواهند شد. این امر شرایط را برای بودجه عمومی آموزش عالی پیچیده می کند.

در مقابل چین با هزینه سالانه میلیاردها دلار برای دانشگاه های برتر خود، در حال افزایش سرمایه گذاری در آموزش عالی است و دانشگاه های برتر چین خیلی بیشتر در سطح جهان درگیر شده اند. برای مثال دو دانشگاه برتر تسینگهوآ و پکن مشارکت های متنوعی با دانشگاه های دیگر جهان داشته اند. آنها با ارائه روش آموزشی آمریکایی در تلاش هستند دانشجویان را وادارند تا موشکافانه و حساس بیندیشند. دانشگاه های چینی دیگری نیز وارد فهرست رده بندی 20 دانشگاه برتر جهان شده اند. وندی پیات، مدیرکل دانشگاه های برگزیده گروه راسل بریتانیا می گوید که بلاتکلیفی هایی که به واسطه رأی گیری برگزیت به وجود آمده است، سرمایه گذاری در امر دانش، تحقیقات و نوآوری در بریتانیا را «مهم تر هم می کند.»

او افزود: «اگر ما می خواهیم به موفقیت های خود و از میدان بدر کردن رقبا ادامه دهیم، بریتانیا باید نشان دهد که درهایش به روی بهترین و درخشان ترین دانشگاهیان و دانشجویان از هر کجای دنیا باز است.»

رده بندی THE سیزده سال است که انجام می شود و پنج شاخص عملکرد را بررسی می کند؛ آموزش، پژوهش (حجم، درآمد، اعتبار علمی)، تعداد تقدیرهای رسمی دانشگاهی، نفوذ علمی و انتقال دانش به صنعت.

منبع : فایننشیال تایمز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها