کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اردوغان: رضا ضراب بی‌گناه است


کد خبر : ۲۸۱۰۳یکشنبه، ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹:۲۱۲۸۸۸ بازدید

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در بازگشت از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، به خبرنگاران همراه خود گفت: رضا ضراب بازرگان ...
اردوغان: رضا ضراب بی‌گناه استاردوغان: رضا ضراب بی‌گناه است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در بازگشت از نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، به خبرنگاران همراه خود گفت: رضا ضراب بازرگان ایرانی تبار ترکیه ای شهروند ما است و بی گناه در آمریکا در زندان بسر می برد، او از گفت و گوها با آمریکا در خصوص آزاد سازی رقه خبر داده و از ادامه تسلیح کردهای سوریه توسط آمریکا انتقاد کرد.

اردوغان در گفت و گو با خبرنگاران و روزنامه نگاران همراه خود در هواپیما، با انتقاد از اینکه آمریکا که به درخواست ها و اصرارهای مکرر ترکیه در اعاده فتح الله گولن به این کشور پاسخ نداده است، گفت: اما این کشور یک شهروند بیگناه ترکیه (رضا ضراب) را زندانی کرده است.

اردوغان با اشاره به گفت و گوی دو ساعته خود با جوبایدین معاون رئیس جمهوری امریکا در نیویورک گفت: در این دیدار موضوع قضایی در آمریکا و زندانی شدن رضا ضراب را مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری ترکیه با یادآوری اینکه «رچارد برمان» قاضی و «بهارا» دادستان آمریکایی که پرونده اتهامات رضا ضراب در کنترل آنهاست، به دعوت تشکل های وابسته به گروه تروریستی گولن، به ترکیه آمده و از سوی این نهادها مدتی در استانبول میزبانی و پذیرایی شده، گفته است: قوه قضائی آمریکا رضا ضراب را که از نظر ترکیه بیگناه است، دستگیر کرده و تسلیم کسانی نموده است که با گروه گولن مرتبط بوده اند. حتی در ادعانامه ای که از سوی این افراد آماده شده به نوعی تلاش شده که اسم من و خانواده ام نیز در ان قرار گیرد.

اردوغان با اشاره به اینکه رضا ضراب شهروند ترکیه است و ما مجبور به حراست حقوقی از وی هستیم، گفته است: تحقیقات وزارت دادگستری و اقتصاد ترکیه نشان می دهد این شخص مرتکب جرمی نشده است.

نام رضا ضراب بازرگان ترکیه ای ایرانی تبار و ارتباطات او با دولت آنکارا، برای اولین بار به دنبال عملیات ارتشا و فساد ۲۵ -۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۳ در جامعه ترکیه مطرح شد. او در جریان این عملیات که بعدها از سوی دولت آنکارا به عنوان توطئه ای برای براندازی دولت قانونی حزب آک مورد ارزیابی قرار گرفت، یکی از متهمین ردیف اول پرونده بود، که دستگیر و زندانی شد. اما بعداز ضد حمله دولت و پاکسازی هایی که در دستگاه پلیس و قضایی ترکیه صورت گرفت، دوباره محاکمه و تبرئه شد. اما او دو سال بعد و به طور نامعلومی در سفر به آمریکا دستگیر و زندانی شد. او متهم است که قوانین آمریکایی تحریم علیه ایران را نقض کرده و در انتقال غیرقانونی پول به ایران دست داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها