کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سیگار کشیدن در خیابان مجاز و در پارک ممنوع است


کد خبر : ۲۸۰۶۱شنبه، ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱:۳۲۵۸۸ بازدید

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: خیابان جزو اماکن عمومی قانون ممنوعیت استعمال دخانیات نیست.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: خیابان جزو اماکن عمومی قانون ممنوعیت استعمال دخانیات نیست.

محمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در مورد اجرای قانون ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی اظهار داشت: این قانون از سال ۸۶ که به تصویب رسیده است و به دلایل مختلفی تا امروز اجرا نشده است وامیدواریم این بار شاهد اجرای درست این قانون باشیم.

وی ادامه داد: قانون ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی در اماکن عمومی برای حفظ سلامت مردم به ویژه نوجوانان وجوانان است.

به گفته مسجدی مدارس نیز جزو اماکن عمومی محسوب شده وعرضه مواد دخانی در ۱۰۰متری آن ممنوع است امیدواریم ستاد مبارزه با دخانیات وزارت بهداشت این قانون را اجرا کند چرا که تاکنون به دلایل مختلف اجرای آن متوقف شده است.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در مورد مصادیق اماکن عمومی در این قانون گفت: خیابان جزو اماکن عمومی محسوب نمی شود ودر این طرح استثنا است اما پارکها اطراف مراکز آموزشی وقهوه خانه ها اماکن عمومی محسوب می شوند.

وی در پایان در مورد نحوه جریمه متخلفان گفت: بر اساس قانون در اماکنی که استعمال دخانیات ممنوع است اگر فردی اقدام به کشیدن سیگار یا قلیان کرد صاحب آن مغازه برای اول باید تذکر بدهد واگر فرد عمل نکرد او را جریمه کند در غیر اینصورت مجری قانون می تواند صاحب مغازه را تا ۵میلیون تومان جریمه کند در پارکها هم ماموران پارک باید این قانون را اجرا کنند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها