کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زمان طرح زوج‌ و فرد 2 ساعت کم شد


کد خبر : ۲۷۹۹۸پنجشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۲۰۶۶۲۰ بازدید

در حالی که شهرداری تهران همچنان به دنبال اجرای طرح موسوم به LEZ در هسته ترافیکی پایتخت است تا ورود خودروها به محدوده زوج و فرد تنها با ...
زمان طرح زوج‌ و فرد 2 ساعت کم شدزمان طرح زوج‌ و فرد 2 ساعت کم شد

در حالی که شهرداری تهران همچنان به دنبال اجرای طرح موسوم به LEZ در هسته ترافیکی پایتخت است تا ورود خودروها به محدوده زوج و فرد تنها با داشتن برگه معاینه فنی ممکن باشد، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش دو ساعته زمان اتمام طرح زوج و فرد در پایتخت خبر داده است.

سردار تیمور حسینی با اعلام این خبر گفته است: با توجه به کاهش طول روز در نیمه دوم سال تصمیم بر آن شد به منظور سهولت در رفت و آمد شهروندان ساعت اتمام طرح زوج و فرد دو ساعت کاهش یافته و از ساعت 19 به ساعت 17 برسد.

این تغییر پیش از این در ماه رمضان نیز اعمال شده بود و به نظر می‌رسد به اندازه‌ای کارآمد بوده است که پلیس در نظر گرفته اجرای آن را به کل نیمه دوم سال 95 تسری دهد.

آن گونه که ایسنا گزارش داده، حسینی با بیان اینکه ساعت اجرای طرح زوج و فرد در روز پنجشنبه تغییر نخواهد کرد، افزود: اما از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت اجرای طرح زوج و فرد در پایتخت همانند ساعت اجرای طرح ترافیک بوده و تا ساعت 17 ادامه خواهد بود.

به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، هدف از این اقدام آسایش و راحتی شهروندان در رفت آمد و کاهش حجم ترافیک عصرگاهی است.

سردار حسینی در پاسخ به این سوال که آیا محدوده طرح زوج و فرد در نیمه دوم سال تغییر خواهد کرد یا خیر ایسنا گفت: محدوده زوج و فرد تغییری نکرده و همچنان از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از شمال به بزرگراه همت، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه های نواب و چمران ختم می شود.

ازدحام در مراکز معاینه فنی
 

ازدحام در مراکز معاینه فنی با اجرای طرح LEZ

در همین حال، رئیس ستاد معاینه فنی شهر تهران از ازدحام و ترافیک خودروها در برخی از مراکز معاینه فنی خبر داده است.

نواب حسینی‌منش با بیان اینکه امروز روز اول اجرای طرح LEZ است، گفت: با اجرایی شدن طرح LEZ، ورود خودروها به محدوده زوج و فرد تنها با داشتن برگه معاینه فنی و ثبت اطلاعات خودرو در سامانه سیمفا می‌تواند انجام گیرد و در غیر این صورت جریمه 50 هزار تومانی پلیس در انتظار خودروهای متخلف است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز (پنج‌شنبه) ترافیک سنگینی در مراکز معاینه فنی به خصوص در مراکز سراج، بیهقی، نیایش و آبشناسان ایجاد شده است، گفت: البته بر اساس بررسی‌های انجام شده در تمامی مراکز معاینه فنی شهر تهران ازدحام خودروها وجود دارد اما در این مراکز معاینه فنی قید شده در بالا، ترافیک سنگین‌تر است.

رییس ستاد معاینه فنی شهر تهران با بیان اینکه افراد می‌توانند از دو درگاه نسبت به اطلاع از شلوغی مراکز باخبر شوند، گفت: همشهریان می‌توانند با ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 2000112 از مدت انتظار در مراکز معاینه فنی باخبر شوند.

حسینی‌منش افزود: همچنین شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت معاینه فنی، در صفحه نخست آن گزینه مدت انتظار را انتخاب کرده و از ترافیک خودروها در معاینه فنی اطلاع پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در صورت ادامه داشتن ترافیک خودروها شیفت سوم مراکز معاینه فنی نیز آغاز می‌شود، گفت: همچنین در روز جمعه (2 مهرماه) مراکز معاینه فنی بیهقی، سراج، نیایش، آبشناسان و امام رضا (ع) از ساعت 8 صبح تا 14 باز و آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر حداقل زمان انتظار در اکثر مراکر معاینه فنی از جمله بیهقی، الغدیر، شکوفه و ... بیش از سه ساعت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها