کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طرح دولتی جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق از امروز


کد خبر : ۲۷۹۷۸پنجشنبه، ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۸:۴۷۱۳۵۳ بازدید

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: طرح جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق از واحدهای صنفی از امروز اول مهر 95 در استان تهران اجرایی می‌شود.
طرح دولتی جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق از امروزطرح دولتی جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق از امروز

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: طرح جمع‌آوری لوازم خانگی قاچاق از واحدهای صنفی از امروز اول مهر 95 در استان تهران اجرایی می‌شود.

محمد طحان‌پور با بیان اینکه اطلاع رسانی جمع آوری کالای قاچاق به واحدهای صنفی در بخش لوازم خانگی از ابتدای شهریور انجام شده است، اظهار داشت: در مرحله اول اجرای طرح، به واحدهای صنفی عرضه کننده کالای قاچاق اخطار و در مرحله بعد، کالای قاچاق جمع‌آوری و جریمه نقدی برای واحد صنفی تعیین می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح با همکاری سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، اتاق اصناف ایران، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به اجرا درمی‌آید.

طحان‌پور افزود: برای ارائه فاکتور رسمی و شناسنامه‌دار خرید کالا یک مهلت 15روزه برای واحدهای صنفی در نظر گرفته شده تا فاکتورهای مربوطه را آماده و ارائه کنند و چنانچه از ارائه فاکتور خودداری شود، با واحدهای متخلف برخورد خواهد شد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی، نبود آگاهی کافی بین واحدهای صنفی را موجب خرید برخی کالاهای مشکوک به قاچاق دانست و گفت: کالای دارای برگه فروش با مشخصات خریدار و فروشنده نشان دهنده سلامت تجارت کالاست.

طحان‌پور با اشاره به شروع مبارزه جدی با قاچاق از مبدأ و در گمرک، افزود: بارکد 16رقمی برای کالاهای وارداتی وجود دارد که با ثبت آن در سیستم و به نمایش درآمدن نام کالا می‌توان از قانونی بودن کالا مطمئن شد.

وی با اشاره به اینکه مردم در قبال کالای خریداری شده باید برگه فروش دریافت کنند، گفت: در برگه فروش باید مدت زمان ضمانت و نام شرکت مربوطه به‌طور کامل قید شود.

طحان‌پور، هدف نهایی از اجرای طرح یادشده را ورود قانونی کالا، پرداخت حق و حقوق دولت، ارائه خدمات پس از فروش و شناسنامه‌دار بودن کالاها ذکر کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها