کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سرمایه گذاران متضرر در سال 2013 کدامند؟


کد خبر : ۲۷۸۵یکشنبه، ۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹:۵۳۱۷۰۲ بازدید

به اعتقاد کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی سرمایه گذاران در بازار طلا امسال با بیشترین زیان و ضرر در مقایسه با سایر سرمایه گذاران بین المللی روبرو شده اند.

 استفان ووماک کارشناس ارشد موسسه چارترد فایننشال تاکید کرد، افت شدید قیمت طلا در سال ۲۰۱۳ میلادی ابهامات زیادی را در خصوص این مساله به وجود آورده است که آیا طلا دیگر بهشت امنی برای سرمایه گذاری است؟ به نظر می رسد سرمایه گذاران بازار طلا بیشترین زیان و ضرر را در سال ۲۰۱۳ میلادی متحمل شده اند. 

طلا برای مدت زمان بسیار طولانی بهشت امنی برای سرمایه گذاری بود و از سال ۲۰۰۹ تا پاییز ۲۰۱۱ میلادی با رشد فزاینده ای روبرو شد. ولی امیدواری ها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی جهان موجب کاهش اعتماد سرمایه گذاران به بازار طلا شده است. 

وی تصریح کرد: قیمت طلا از ۱۶۸۰ دلار در هر اونس در ابتدای سال ۲۰۱۳ به کمتر از ۱۲۵۰ دلار در اواسط دسامبر رسیده است. کاهش ۲۵ درصدی قیمت طلا بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی را با شوک عجیبی روبرو کرده است.  شرکت های معدنی بزرگ جهان نیز از بزرگترین بازندگان سال ۲۰۱۳ میلادی هستند. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی ادامه روند نزولی قیمت طلا موجب خواهد شد تا فعالیت بسیاری از معادن بزرگ جهان متوقف شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها