کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای یک نامه برای موسسه آرمان


کد خبر : ۲۷۴۹۶شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۴۵۳۶۵ بازدید

موسسه اعتباری آرمان این روزها با انتشار دو نامه درباره همکاری سایر بانکها و موسسات اعتباری، در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت.
ماجرای یک نامه برای موسسه آرمانماجرای یک نامه برای موسسه آرمان

به گزارش ایرنا اخیرا اخباری مبنی بر ارائه خدمات به موسسه اعتباری آرمان توسط بانک‌ها منتشر شده که برداشت‌های مختلفی را در این زمینه سبب شده است. 

بررسی‌ها نشان می دهد 10 تعاونی اعتبار شامل فرشتگان، الزهراء مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدرتوس مشهد، پیوند، امید جلین گرگان، عام کشاورزان مازندران، «وحدت» و البرز ایرانیان تا اواخر پارسال با عنوان موسسه ای موسوم به 'آرمان ایرانیان' فعالیت می کرد که مجوزی از بانک مرکزی نداشت.

اواخر پارسال در چارچوب فرآیند ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی 'موسسه اعتباری کاسپین' متشکل از شرکتهای تعاونی اعتبار فرشتگان، الزهراء مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، بدرتوس مشهد، پیوند، امید جلین گرگان و عام کشاورزان مازندران پس از گذراندن مراحل قانونی مجوز فعالیت خود را از بانک مرکزی دریافت کرد و در فهرست موسسه های اعتباری مجاز قرار گرفت. 

با این حال تعاونی وحدت و البرز ایرانیان از میان فهرست تعاونی های دهگانه بالا در موسسه اعتباری کاسپین ادغام نشدند و همچنان با عنوان 'موسسه اعتباری آرمان' به فعالیت خود ادامه دادند. 

اکنون موسسه اعتباری کاسپین به عنوان پنجمین موسسه اعتباری غیربانکی مجاز شناخته شد. کاسپین بر اساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در روزهای پایانی پارسال مقرر شد داراییها و بدهیهای قابل تجمیع شرکتهای تعاونی اعتبار موسس را طبق روش مشخص به حسابهای خود انتقال دهد. 

طی هفته های اخیر اخباری مبنی بر شکایاتی از موسسه اعتباری موسوم آرمان به مراجع قضایی وصول شد و این مرجع نیز از بانک مرکزی خواست مانند روال گذشته افتتاح حساب و ارائه هرگونه خدمات بانکی را برای شعب غیرمجاز ممنوع اعلام کند.  بر این اساس بانک مرکزی نیز در قالب نامه ای در هشتم شهریور ماه جاری بانکها را از ارائه هرگونه خدمات به موسسه اعتباری آرمان متشکل از دو تعاونی اعتبار وحدت و البرز ایرانیان منع کرد. 

اما مرجع قضایی در نامه دیگری به بانک مرکزی اعلام کرد که شکایات از موسسه اعتباری البرز ایرانیان است و از تعاونی اعتبار وحدت شکایتی نشده است. 

بر همین اساس بانک مرکزی 16شهریور ماه جاری در نامه ای دیگر ، مراتب را اصلاح به بانکها ابلاغ کرد. 

مدیر اجرایی هیات تصفیه موسسه اعتباری آرمان(تعاونی وحدت) روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل تعاونی البرز ایرانیان ارتباطی به تعاونی اعتبار وحدت ندارد و این مجموعه تاکنون حتی یک شکایت نیز نداشته است.  محمد وفایی افزود: تعاونی اعتبار البرز ایرانیان از چند سال پیش دچار مشکلات مالی بوده و پرونده ای در دادسرای عمومی انقلاب کرمانشاه دارد.

وی ادامه داد: این مساله موجب شد بانک مرکزی در نامه ای از بانکها و موسسه های اعتباری بخواهد از ارائه هرگونه خدمات به این تعاونی خودداری کنند. 

مدیر اجرایی هیات تصفیه موسسه اعتباری آرمان(تعاونی وحدت) گفت: در بخشنامه مورخ هشتم شهریور بانک مرکزی عنوان کامل موسسه اعتباری آرمان متشکل از دو تعاونی وحدت و البرز ایرانیان قید و موجب بروز برخی مشکلات شد. 

وی افزود: بانک مرکزی روز 16 شهریور جاری در نامه دیگری اعلام کرد نامه بازپرس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه درباره ارائه نشدن خدمات بانکی فقط درباره تعاونی البرز ایرانیان مورد نظر بوده و تعاونی وحدت مشکلی ندارد. مقام موسسه آرمان نیز در گفت و گو با ایرنا بر تداوم فعالیتهای این موسسه تاکید کرد و از راه اندازی نظام بانکداری یکپارچه(Core banking) در موسسه آرمان خبر داد.

شهریار نعمتی قائم گفت: با این نظام، مشتریان می توانند به صورت برخط (آنلاین) از خدمات موسسه آرمان استفاده کنند. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها