کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرطرفدارترین کالاهای ایران در بازارهای ترکیه را بشناسید


کد خبر : ۲۷۴۰۷پنجشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴:۳۵۶۸۳۰ بازدید

ایران از ابتدای سال جاری تا روز 16 شهریورماه معادل دو میلیارد و 287 میلیون و 109 هزار دلار کالا به ترکیه صادر کرده است. ترکیه از اولین مقصدهای ...
پرطرفدارترین کالاهای ایران در بازارهای ترکیه را بشناسیدپرطرفدارترین کالاهای ایران در بازارهای ترکیه را بشناسید

پسته، خرما، کشمش، هندوانه و آبمیوه از جمله اقلام صادراتی ایران به ترکیه هستند، اما اقلام عمده‌ای که ایران به این کشور صادر می‌کند، محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و گازی و همچنین آهن، فولاد،‌ آلومینیوم و روی هستند.

ایران از ابتدای سال جاری تا روز ۱۶ شهریورماه معادل دو میلیارد و ۲۸۷ میلیون و ۱۰۹ هزار دلار کالا به ترکیه صادر کرده است. ترکیه از اولین مقصدهای صادراتی ایران در روز ۱۶ شهریورماه است. ارزش صادرات ایران به ترکیه در این روز معادل ۷۴۹ هزار دلار است. در همین روز ایران معادل ۱۱ میلیون و ۴۸۶ هزار دلار کالا از ترکیه وارد کرده است. ارزش کل واردات ایران از ترکیه از ابتدای سال جاری تا ۱۶ شهریورماه نیز به مبلغی معادل یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون و ۳۰۶ هزار دلار می‌رسد.

ایران و ترکیه چه کالاهایی مبادله می‌کنند؟

اقلام عمده صادراتی ایران به ترکیه در چهار ماهه منتهی به تیرماه سال جاری عبارتند از: «گاز طبیعی مایع شده»، «کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده»، «آهن و فولاد غیرممزوج»، «آلومینیوم به صورت کارنشده»، «گرید نساجی پلی پروپیلن»، «پلی اتیلن گرید بادی»، «اترهای مونو بوتیلیک اتیلن گلیکول یا دی اتیلن گلیکول»، «محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد»، «روی» و «متانول».

از دیگر اقلام عمده صادراتی ایران به ترکیه می‌توان به «پسته»، «خرما»، «انگوری بی دانه»، «هندوانه» و «آبمیوه تغلیظ شده» اشاره کرد.

«موز سبز تازه یا خشک‌کرده»، «سیگار حاوی توتون»، «ماشین‌های نورد گرم و ماشین‌های نورد گرم و سرد توام‌شده برای فلزات»، «تخته‌های فیبری از چوب یا سایر مواد چوبی»، «سوپر فسفات‌ها»، «مکمل‌های دارویی» و «کاغذ مقوا قشرنزده اندود نشده» نیز از جمله اقلام عمده وارداتی ایران از ترکیه در سال ۹۴ هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها