کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساخت محله 20 میلیارد دلاری در دوبی


کد خبر : ۲۷۳۷۲چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱:۳۴۳۹۸۶ بازدید

با وجود تاثیرات ناشی از کاهش قیمت نفت، امارات همچنان در حال نمایش جاه طلبی خود در زمینه توسعه املاک و مستغلات است. کسانی که تصور ...
ساخت محله 20 میلیارد دلاری در دوبیساخت محله 20 میلیارد دلاری در دوبی

با وجود تاثیرات ناشی از کاهش قیمت نفت، امارات همچنان در حال نمایش جاه طلبی خود در زمینه توسعه املاک و مستغلات است. کسانی که تصور می کنند کاهش قیمت نفت، امارات و به خصوص دوبی را متوقف خواهد کرد، در اشتباه به سر می برند. دوبی قصد دارد برای ساخت محله ای که مرکز اقامتی و محلی برای هتل ها باشد، سرمایه گذاری کند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فرصت امروز، دوبی یکی از بزرگ ترین شهرهای امارات متحده عربی و شهر آسمان خراش های بزرگ است. چشم انداز این شهر از نظر معماری شگفت‌انگیز است. برج خلیفه با حدود 818 متر ارتفاع، مراکز تجاری لوکس و معماری های عجیب و غریب این شهر، نشان از سرمایه گذاری های هدفمند مقامات در زمینه ساخت و ساز دارد.

مروارید امارات متحده عربی، شهر دوبی، اهداف بلندپروازانه ای در زمینه ساخت و ساز در سر دارد. برای این شهر، سرمایه گذاری در ساخت و ساز، یکی از راه های جبران کاهش قیمت نفت است. شرکت دوبی هولدینگ، به تازگی خبر از یک پروژه 10 میلیارد دلاری داده است. این پروژه، ساخت و توسعه یک محله مختص مراکز اقامتی و هتل هاست. البته بنا به رعایت شرط احتیاط، زمان بندی مشخصی از این پروژه اعلام نشده و به علاوه هنوز بودجه کامل ساخت این پروژه کامل تامین نشده است.

در حال حاضر، فاز اول این پروژه جمیرای مرکزی، نزدیک به 24 میلیارد درهم (6 میلیارد یورو) هزینه داشته است و شامل 2800 اتاق و 3000 آپارتمان است. این پروژه یک شهرستان کوچک است که 47 میلیون فوت مربع مساحت دارد و یک پروژه استثنایی است.

پروژه بزرگ دیگر، Mall of the World نام دارد که مساحت آن 745 هزار متر مکعب است. این مرکز تجاری بزرگ شامل یک پارک تفریحی و حدود 100 هتل است.


نمایشگاه جهانی 2020

هرچند عملکرد دوبی در مقایسه با سایر همسایگان خود که آنها هم از کاهش قیمت نفت رنج می برند، بهتر بوده است، اما هنوز هم وضعیت املاک و مستغلات در این کشور شکننده و آسیب پذیر است. کاهش قیمت املاک در بسیاری از شهر های بزرگ دنیا یک واقعیت است. از سال گذشته تاکنون، قیمت املاک در امارات هم با کاهش همراه بوده است و این کاهش قیمت سقوط قیمت واحد های مسکونی و تجاری و پروژه های ساخت و ساز را به حالت تعلیق درآورده است. اما باید گفت که دوبی دارای یک جمعیت در حال رشد است، بسیاری از ساکنان این شهر برای مهاجرت، کار و سیر و سیاحت به این شهر می آیند. به همین دلیل است که دوبی، خود را با ساخت پروژه های عظیم و پرهزینه برای نمایشگاه جهانی سال 2020 آماده می کند. نمایشگاه قبلی جهانی در میلان برگزار شد و بیش از 20 میلیون بازدید کننده داشت.

سال 2020، دوبی 50 ساله می شود و می خواهد به مناسبت 50 سالگی خود هدیه ای به دنیا اهدا کند. هدیه دوبی برای دنیا، معماری بی نظیر این شهر خواهد بود. پروژه هایی مانند، پیست اسکی سرپوشیده، ساخت محله ای برای هتل ها و باز هم بلندترین برج دنیا و جنگل های استوایی مصنوعی چشم انداز آینده این شهر را برای سال 2020 و نمایشگاه جهانی بعدی آماده می کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها