کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی


کد خبر : ۲۷۳۷۱چهارشنبه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷:۴۴۶۳۳۵ بازدید

نشریه اکونومیست هر ساله با در نظر گرفتن معیارهایی همچون ثبات و امنیت، آموزش، خدمات درمانی و آموزشی، مراقبت های بهداشتی ...
بهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگیبهترین و بدترین شهرهای جهان برای زندگی

ملبورن استرالیا برای ششمین سال متوالی به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شد. وین اتریش رتبه دوم را تصاحب کرد و سه شهر زیبای کانادا، (ونکوور، تورنتو و کلگری) نیز در جایگاه های بعدی قرار گرفته اند. در این میان دمشق سوریه که روزگاری عروس شهرهای عربی تلقی می شد، به دلیل حملات تروریستی گروهک های شورشی، به بد ترین شهر این رده بندی تنزل یافته است. دمشق به علت جنگ های داخلی در رتبه آخر قرار دارد و پارسال نیز دمشق در رتبه آخر قرار داشت. هیچ شهر اسپانیایی در بین 10 شهر برتر دنیا قرار ندارد.

نشریه اکونومیست هر ساله با در نظر گرفتن معیارهایی همچون ثبات و امنیت، آموزش، خدمات درمانی و آموزشی، مراقبت های بهداشتی، امکانات رفاهی، فرهنگ، محیط زیست، ساخت و ساز، خدمات شهری و زیرساخت ها، ۱۴۰ شهر مشهور جهان را رده بندی می کند که براساس آن شهر ها براساس 30 متغیر کمی و کیفی نمره ای بین یک تا 100 را به خود اختصاص می دهند که نمره 100 «ایده آل» و نمره یک به عنوان «غیرقابل تحمل» در نظر گرفته می شود.

امسال متخصصان در رده بندی شهرهای برتر دنیا اهمیت ویژه ای برای امنیت قائل شده اند و خشونت از جمله تروریسم، جنگ داخلی و شورش ها را به عنوان نمرات پایین و تغییرات منفی عمده در نمرات شهر های جهان در نظر گرفته اند. این نشریه امسال فقط اسامی 10 شهر برترجهان برای زندگی و 10 شهری را که از نظر زندگی شرایط خوبی ندارند و در پایین ترین رده بندی این لیست 140 تایی قرار دارند منتشر کرده است. این نشریه همچنین اسامی شهرهایی را که نسبت به سال گذشته تغییرات عمده ای داشتند نیز منتشر کرده است که در این میان اسامی هیچ یک از شهر های اسپانیایی به چشم نمی خورد.

در تازه ترین رده بندی منتشر شده از سوی این نشریه، شهرهای استرالیا و کانادا در صدر این رتبه بندی قرار دارند که 6 شهر از 10 شهر برتر دنیا در این دو کشور قرار دارند. بهترین شهر دنیا برای زندگی، دومین شهر پر جمعیت استرالیاست. دور از انتظار نبود که ملبورن شهر قهوه، غذاهای لذیذ، موسیقی زنده، فضای هنری و چشم اندازهای زیبا بار دیگر به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شود. ملبورن به عنوان شهر بازرگانی، هنر، آموزش، تفریح و توریسم استرالیا شناخته می شود. این شهر به علت قرار گرفتن بسیاری از مراکز مهم فرهنگی دنیا در آن به عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا نیز شناخته شده است.

وین بزرگ ترین شهر اتریش

دومین شهر در لیست مذکور، پایتخت اتریش و یکی از 9 ایالت این کشور است. وین بزرگ ترین شهر اتریش و نهمین شهر بزرگ در اتحادیه اروپاست. وین، شهر موسیقی و معماری های شگفت انگیز دنیا به حساب می آید. امنیت پایدار و وضعیت مناسب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، باعث قرار گرفتن بسیاری از سازمان های مهم بین المللی مانند سازمان ملل، اوپک و آژانس بین المللی انرژی هسته ای در این شهر شده است. این شهر بارها به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شده و امسال با اختلاف بسیار کمی با ملبورن استرالیا در رده دوم قرار گرفته است.

پس از دو شهر ملبورن و وین، سه شهر کانادایی در این رتبه بندی قرار گرفته است. سومین شهر خوب دنیا برای زندگی، بزرگ ترین منطقه شهری در غرب کانادا و سومین شهر بزرگ این کشور است.

ونکوور یکی از خوش آب و هوا ترین شهرهای کانادا بوده و شهر مورد علاقه توریست ها است. این شهر، دارای یکی از بزرگ ترین تنوع های زبانی و قومیتی در کاناداست. با وجود اینکه 52درصد ساکنان شهر، دارای زبان مادری غیر از انگلیسی هستند، دارای یکی از بهترین شرایط توسعه پایدار در دنیا و در میان شهرهای انگلیسی زبان است. شرایط مناسب زندگی و پیشرفته بودن اماکن عمومی مانند کلوپ های ورزشی و ورزشگاه ها، این شهر را به عنوان محل برگزاری المپیک زمستانی 2010 میلادی انتخاب کرد. ونکوور که هر ساله در میان با کیفیت ترین شهرهای دنیا در این رده بندی قرار می گیرد، امسال نیز با حفظ جایگاه سوم سال گذشته خود، یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی لقب گرفت.

ونکوور

بزرگ ترین شهر کانادا و مرکز استان اونتاریو، در لیست بهترین شهرهای دنیا، مقام چهارم را به دست آورده است. تورنتو که بلندترین آسمان خراش کانادا را در خود جای داده، دومین شهر برتر کانادا و چهارمین شهر برتر دنیا برای زندگی انتخاب شد. این شهر با وجود جمعیت زیاد ساکنان (نخستین در کانادا و پنجمین در آمریکای شمالی)، دارای فضای بسیار مناسب شهری و معماری مدرن است. همچنین یکی از فعال ترین شهرهای دنیا از لحاظ فعالیت های اقتصادی است و یکی از مراکز اصلی ارتباطات ماهواره ای و مخابراتی، رسانه، هنر، فیلمسازی، توریسم و صنایع هوا فضا در دنیاست.

کلگری کانادا که سال گذشته در رتبه ششم قرار گرفته بود، امسال با ارتقای امتیاز خود در رده پنجم برترین شهرهای دنیا برای زندگی قرار گرفته است. این شهر که چهارمین شهر پرجمعیت کانادا و مرکز انرژی این کشور محسوب می شود، بسیاری از کمپانی های نفت و گازی دنیا در آن مشغول به فعالیت هستند و یکی از بهترین آمار شاغلان در دنیا را به خود اختصاص داده است و به همین دلیل، مقصد بسیاری از مهاجران به کاناداست. این شهر به عنوان یکی از مراکز ورزش های زمستانی دنیا و یکی از بهترین مکان های دنیا برای اکوتوریسم (گونه ای از گردشگری که در آن گردشگران برای دیدار از مناطق طبیعی و دست نخورده جهان سفر می کنند و به تماشای گیاهان و پرندگان و ماهی ها و دیگر جانوران می پردازند) شناخته شده است.

طبق این گزارش پس از سه شهر کانادایی، دو شهر استرالیایی رده های ششم و هفتم برترین شهرهای جهان برای زندگی را به خود اختصاص داده اند.

ششمین شهر برتر جهان برای گذران زندگی نیز در استرالیا قرار دارد. آدلاید که مرکز و پرجمعیت ترین شهر ایالت استرالیای جنوبی و پنجمین شهر پرجمعیت استرالیاست رتبه ششم این فهرست را به خود اختصاص داده است. آدلاید استرالیا به عنوان شهر پارک ها و سواحل زیبا از آن یاد می شود و بسیاری از فستیوال های هنری و ورزشی دنیا در این شهر برگزار می شود و میوه های و مواد غذایی مشهور و با کیفیت آن به سراسر دنیا صادر می شود و باعث به وجود آمدن شرایط مناسب شغلی و جدید در این شهر شده است.

هفتمین شهر برتر دنیا برای زندگی نیز در استرالیا قرار دارد و با این حساب، سه شهر استرالیایی، در لیست 10 شهر برتر دنیا برای زندگی قرار گرفته است. شهر پرث که بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر غرب استرالیاست، سال ها به عنوان یکی از بهترین مناطق دنیا برای کسب و کار شناخته شده است. این شهر یکی از بهترین فرصت های سرمایه گذاری و راه اندازی شغل های جدید و امنیت بسیار پایدار آن شناخته شده است.

آوکلند که پرجمعیت ترین شهر نیوزیلند است نیز جزو هشتمین شهر برتر دنیا برای زندگی قرار گرفته است. این شهر یکی از بهترین و سالم ترین مناطق آب وهوایی جهان را دارد و یکی از مناطق بسیار مطلوب برای زندگی سالم به حساب می آید. شهر آوکلند دارای بزرگ ترین بندر در نیم کره جنوبی است. این شهر بالاترین سرانه قایق های بادبانی در جهان را داراست و یکی از امن ترین شهرهای جهان است.

هلسینکی که پایتخت و مرکز فنلاند است، امسال مکان نهم بهترین شهرهای جهان را به خود اختصاص داده است. این شهر شمالی ترین منطقه کره زمین است که دارای جمعیت بالای یک میلیون نفر است. هلسینکی یکی از مراکز مورد توجه اقتصادی، هنری و فرهنگی در دنیاست.

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان

هامبورگ که دومین شهر بزرگ آلمان و همچنین هشتمین در اتحادیه اروپاست به عنوان دهمین شهر برتر دنیا برای زندگی انتخاب شده است. هامبورگ سومین بندر بزرگ در اروپا بعد از آنتورپ و روتردام است. 

هامبورگ شهری ایالتی است و یکی از 16 ایالت آلمان به شمار می آید. هامبورگ شهری با جاذبه های گردشگری فراوان و مکان های بسیار زیبای طبیعی برای کشف تجربه های جدید است. بزرگ ترین دریاچه مصنوعی اروپا در وسط این شهر قرار دارد. در هامبورگ، 2هزار و 300 پل زیبا و دیدنی وجود دارد که این رقم از مجموع پل های ونیز و آمستردام هم بیشتر است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها