کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امسال آغازی برای روند نزولی قیمت طلا


کد خبر : ۲۷۳۳پنجشنبه، ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۶:۰۹۲۳۹۵ بازدید

قیمت طلا در سال 2013 میلادی برای نخستین بار در 13 سال اخیر با کاهش شدید 30 درصدی روبرو شده ولی سئوال اساسی این است که آیا این آغازی برای ادامه روند نزولی قیمت این فلز زرد خواهد بود؟

 قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 475 دلار کاهش داشته و به مرز 1200 دلار در هر اونس رسیده است. ولی واقعا علت اصلی کاهش شدید قیمت طلا در سال 2013 میلادی چه بوده است؟ قیمت طلا از 1900 دلار در اوت 2011 میلادی به کمتر از 1180 دلار در ژوئن امسال کاهش یافت .

بر اساس این گزارش به نظر می رسد مشکل اصلی در بازار طلا از آوریل امسال آغاز شد و قیمت این فلز زرد تنها در طول دو روز با افت 200 دلاری روبرو شد. بحران بانکی قبرس و تصمیم احتمالی بانک مرکزی این کشور برای فروش 400 میلیون یورو ذخایر طلای خود اثر روانی منفی شدیدی بر بازار طلا داشته است.

از سوی دیگر نگرانی ها نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. کاهش شدید قیمت طلا دو تاثیر منفی سریع بر بازار طلا داشت.نخست اینکه بسیاری از شرکت های معدنی کوچک جهان با شوک شدیدی روبرو شدند و دوم آنکه اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بازار طلا از بین رفت.

سرمایه گذاران بین المللی امسال با زیان 72 میلیارد دلاری از کاهش شدید قیمت طلا روبرو شده اند. ارزش سهام صندوق اس پی دی آر نیز از ابتدای سال 2013 میلادی تاکنون بیش از 29 درصد کاهش یافته است. 

به نظر می رسد قیمت طلا در سال 2014 میلادی نیز به شدت تحت فشار سیاست های فدرال رزرو آمریکا و توقف احتمالی محرک پولی خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها