کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه زندگی در آمریکا چقدر است؟


کد خبر : ۲۷۱۰چهارشنبه، ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۹:۱۹۱۶۷۳۷ بازدید

در این مطلب مروری داریم به جزئیات زندگی روزمره در آمریکا تا خودتان بتوانید با یک حساب سرانگشتی مخارج یک زندگی دانشجویی در این کشور را تخمین بزنید.

در این مطلب مروری داریم به جزئیات زندگی روزمره در آمریکا تا خودتان بتوانید با یک حساب سرانگشتی مخارج یک زندگی دانشجویی در این کشور را تخمین بزنید. هزینه مواد خوراکی در آمریکا بسیار پایین است اما کسانی که بیمه نباشند با مخارج درمانی سنگینی مواجه می شوند.

1- مالیات بر ارزش افزوده

همین ابتدای کار بدانید در آمریکا هر چیزی که می خرید باید حدود هشت درصد هم مالیات روی آن پرداخت کنید. دقیقا مثل مالیات بر ارزش افزوده خودمان که از چند سال پیش اجرایی شد و الان در ایران این رقم شش درصد است.

2- اجاره خانه

مهمترین خرجی که یک دانشجو برای سکونت در آمریکا خواهد داشت هزینه اجاره خانه است. اجاره یک آپارتمان تکخوابه در کلانشهری مثل دالاس به طور متوسط ماهی 700 دلار آب می خورد (همین خانه در ایالت کالیفرنیا بیش از 1000 دلار است) جداگانه باید مبلغی بین 40 تا 80 دلار هم بسته به فصل و میزان مصرف برای هزینه انرژی تان کنار بگذارید. این نکته را فراموش نکنید کهط بق قانون باید خانه تان را بیمه کنید با مبلغی حدود 12 دلار.


3- هزینه های درمانی

هر چقدر هزینه مواد خوراکی در آمریکا پایین است، مخارجی مانند تعمیرات، بیمه خودرو و خدمات درمانی سر به آسمان می ساید. اصلا به همین دلیل است که مردم این کشور به پیشگیری اهمیت می دهند و دائم ورزش می کنند. چون اگر بیمه نباشی، یک سرماخوردگی ساده و تزریق آنتی بیوتیک برای شما حداقل 110 دلار آب می خورد. اگر هم کارتان به بستری در بیمارستان بکشد مثلا برای یک جراحی آپاندیس بین 2 تا 3 هزار دلار باید خرج کنید. البته آنجا بیمه ها کمک هزینه های جانانه ای (حدود 80 درصد) به بیماران می دهند، برخلاف ایران که بیمه ها فقط 30 درصد هزینه های درمانی را پوشش می دهند.

4- مواد خوراکی

الف) شیر: ساکنان ایالت های مختلف آمریکا برای تهیه مواد خوراکی ارزان قیمت مشکلی ندارند. مثلا یک گالن شیر (3.78 لیتر یا همان چهار لیتری خودمان) بین 2.5 تا 3 دلار قیمت دارد. در ایران یک لیتر شیر پر چرب بین 1500 تا دو هزار تومان قیمت دارد.

ب) تخم مرغ: یک شانه تخم مرغ که در آمریکا حدود سه دلار قیمت دارد یا اگر هوس تخم مرغ رسمی کرده باشید یک بسته دوازده تایی حدود 4.5 دلار خرج برمی دارد.

ج) روغن و کره: کره که در یک سال اخیر در ایران کلی خبرساز شده و بارها دچار نوسانات قیمتی شده در آمریکا چندان قیمت بالایی ندارد؛ هر پوند آن (معادل 454 گرم) سه دلار قیمت دارد. نیم پوند پنیر درجه یک خامه ای هم 2.38 دلار و یک گالن روغن مایع هم حدود 9 دلار قیمت دارد. شکر که یکی از اقلام اصلی محسوب می شود هر کیلوی آن کمتر از یک دلار برچسب قیمت می خورد.

د) گوشت و برنج: قیمت گوشت در آمریکا با میوه و سبزیجات فاصله چشمگیری دارد. گوشت درجه یک گاو کیلویی 10 دلار، گوشت چرخ کرده 11 دلار و سینه مرغ آماده 4.5 دلار قیمت دارد. برنج در سبد غذایی کشورهای غربی هرگز جایگاه ثابتی ندارد اما به هر حال برنج هندی تا مرزهای ایالات متحده هم پیش رفته و هر گونی 4.5 کیلویی آن از 10 تا 13 دلار قیمت دارد.

5- تلویزیون و اینترنت

لابد می دانید که در آمریکا برای تماشای کانال های تلویزیونی هم باید پول بدهید؛ برای دریافت 80 کانال ماهانه 40 دلار باید بپردازید. اگر هم خیلی پیگیر سینما و فیلم هستید می توانید با پرداخت شبی یک دلار فیلم کرایه کنید یا با 10 دلار اشتراک ماهانه بگیرید. فیلم های روز دنیا را هم با حداقل 10 دلار می توانید روی پرده سینما تماشا کنید. برای دسترسی به اینترنت پر سرعت تلفن همراه با مکالمه رایگان هم باید بین 40 تا 60 دلار ماهانه کنار بگذارید.

6- تلفن همراه

برای استفاده همزمان اینترنت و تلفن همراه هم یک راه حل دیگر دارید. شما می توانید مثلا یک گوشی 700 دلاری را با قیمت 150 دلار به مدت دو سال بگیرید. حتی گوشی های قدیمی تر مثل Iphone 4s را به صورت رایگاه می توانید دریافت کنید و ماهی 65 تا 90 دلار براساس حجم دانلود مورد نیازتان پرداخت کنید. خلاصه اینکه هزینه تماس و پیام کوتاه نامحدود در آمریکا حدود 30 دلار در ماه می شود.

نکته

- به طور کلی در آمریکا مواد خوراکی و میوه نسبت به سرانه درآمد مردم خیلی ارزان است اما مخارج درمانی سر به فلک می کشد، به همین دلیل در این کشور اسراف زیاد است و از طرفی مردم به جای درمان به پیشگیری می اندیشند. البته دولت هم از طریق کارت هایی کالاهای اساسی را به اقشار کم درآمد می رساند.

- در آمریکا برخلاف کشور ما که در توزیع کالا «بازار» دست بالا را دارد، فروشگاه های زنجیره ای حرف اول را می زنند. این کار هم در کاهش سفرهای درون شهری و مصرف سوخت موثر است و هم با کم شدن واسطه ها، کالاها با قیمت های واقعی تر به دست مردم می رسد. در آمریکا فروشگاه هایی مثل وال مارت، اجناس را با تخفیف های ویژه به دست مشتریان می رسانند. حتی این فروشگاه ها برای مشتری مداری هر نوع کالایی را در صورت عدم رضایت مشتری حاضرند پس بگیرند.
 

درآمد متوسط به تفکیک هر شغل و ایالت (برگرفته از سایت indeed)

شغل

پایالت

درآمد (سالانه)

طراحی وب سایت

سان فرانسیسکو

114 هزار دلار

مهندس مکانیک

نیویورک

98 هزار دلار

روزنامه نگار

کالیفرنیا

48 هزار دلار

دندانپزشک

تگزاس

167 هزار دلار

لوله کش

آریزونا

25 هزار دلار

دامپزشک

فلوریدا

24 هزار دلار

فروشنده

ویرجینیا

23 هزار دلار



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها