کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد اقتصادی كشور به 4.4 درصد رسيد


کد خبر : ۲۶۴۰۲یکشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳:۱۰۱۳۶۷ بازدید

در روزهايی كه مخالفان دولت با استفاده از تمام ابزارهای رسانه‌يي‌شان در آتش «توهين»، «تخريب» و «تهمت» به دولت و رييس‌جمهوری ...
رشد اقتصادی كشور به 4.4 درصد رسيدرشد اقتصادی كشور به 4.4 درصد رسيد

در روزهايی كه مخالفان دولت با استفاده از تمام ابزارهای رسانه‌يي‌شان در آتش «توهين»، «تخريب» و «تهمت» به دولت و رييس‌جمهوری مي‌دمند، كاروان تدبير و اميد بدون توجه به اين حاشيه‌سازي‌ها براساس برنامه‌هاي از پيش تعيين شده، چوب‌خط سفرهاي استاني را به عدد «30» رساند تا در سفر دوروزه به كهگيلويه‌وبويراحمد و ديدار چهره به چهره با مردم استان، تصويري تازه از دستاوردهاي اجرايي دولت يازدهم ارائه كند؛ دستاوردهايي كه به اعتقاد رييس‌جمهور رشد اقتصادي كشور را از «منفي 6.8 درصد» در سال 92 به «مثبت 4.4 درصد» در سال 95 رسانده است؛ رشدي كه از منظر روحاني بدون حمايت مردم و مشاركت آنان در صحنه، دستيابي به آن امكان‌پذير نبود. استقبال قابل‌توجه بانوان و جوانان شهرهاي مختلف استان از كاروان تدبير و اميد از‌جمله نخستين تصاويري بود كه از اين سفر مخابره شد؛ از يك سو گروهي از جوانان با حمل پلاكاردهايي چون «با روحاني تا 1400» به استقبال رييس‌جمهور آمده بودند و از طرف ديگر برخي افراد با نوشته‌هايي چون «اينجا قطب فقر و بيكاري ايران است» تلاش مي‌كردند توجه دولتمردان را به طرف مشكلات اقتصادي و معيشتي استان جلب كنند. رييس‌جمهور هم با درك مطالبات مردم استان در جمع مردم ياسوج، صحبت‌هايش را با ارائه آمارهاي اقتصادي آغاز كرد. روحاني با‌اشاره به اينكه روزي كه دولت تشكيل شد رشد اقتصادي كشور 6.8-‌درصد بود، گفت: «ما امروز به رشد اقتصادي 4.4‌درصد رسيده‌ايم.» در كنار اين موضوع بحث دستاوردهاي اقتصادي برجام نيز از‌جمله موضوعاتي بود كه رييس‌جمهور به‌صورت مشروح درباره آن صحبت كرد؛ توافقي كه بعد از عملياتي شدن تنها در بخش صنعت 82تفاهم و قرارداد صنعتي را در مسير اجرايي شدن قرار داده است.


دولت رونق را به اقتصاد كشور بازخواهد گرداند

رييس‌جمهوري در سي‌امين سفر استاني خود در جمع مردم ياسوج اظهار كرد: «خوشحالم به شما مردم ياسوج اعلام كنم كه ديشب مركز آمار اعلام كرد رشد اقتصاد ايران در سه ماهه اول سال 4.4درصد بوده و اين آمار نشان غيرت شما جوانان است.»

رييس‌جمهور با ابراز خوشحالي از حضور در جمع مردم كهگيلويه‌وبويراحمد در روز ولادت امام‌رضا(ع) و با بيان اينكه 24مرداد سالروز تشكيل دولت است، افزود: «در كمترين زمان ممكن يعني از روز 12مرداد روز تنفيذ حكم رياست‌جمهوري تا 24مرداد دولت يازدهم به همت مردم و با ياري نمايندگان مجلس و در كمترين زمان ممكن در تاريخ انقلاب اسلامي تشكيل شد.»

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، روحاني در ادامه سخنان خود در جمع مردم كهگيلويه‌وبويراحمد اظهار كرد: «اگر امروز توانستيم در روزهاي سخت منطقه و شرايطي كه دشمنان قيمت نفت را به يك‌سوم رساندند، به رشد 5درصدي برسيم به معناي اعتماد مردم به دولت‌شان و اتحاد دولت و ملت است.»


به برجام خوشبين اما به امريكا بدبين هستيم

 روحاني بااشاره به مشكلات ايام تحريم‌ها يادآور شد: «بيمه ما در سال‌هاي گذشته تحريم بود اما امروز كشتي‌ها و كشتيراني و نفتكش‌هاي ما مي‌توانند در سراسر جهان با بيمه حركت كنند. امروز از سراسر دنيا در عرض كمتر از يك سال 350هيات اقتصادي و 160هيات سياسي به سرزمين ما سفر كرده است. ممكن است عده كمي از اينكه تحريم برداشته شده و براي منافع آنها خوشايند نيست، ناراحت باشند، اما ملت بزرگ ايران شاد و مسرور است. بدانيد همان‌طور كه اين دولت توانست تورم را تك‌رقمي كند به حول و قوه الهي با حمايت شما مردم رونق را به اقتصاد كشور بازخواهد گرداند. دولت تا آخر سال7550بنگاه اقتصادي را به چرخه توليد بازمي‌گرداند.»

 رييس دولت يازدهم در ادامه به پياده شدن برجام اشاره كرد و افزود: «برجام براي اين بود كه شرايط براي حركت مردم ايجاد و ديوار‌ها برداشته شود تا ملت بزرگ و دانشمندان ما بتوانند براي ما رونق ايجاد كنند. يادتان باشد كه خوش‌بيني به برجام به معناي خوش‌بيني به ابرقدرت‌ها نيست ما به برجام خوش‌بين و به امريكا بدبين هستيم.»

به گزارش ايسنا، روحاني در ادامه سخنان خود در جمع مردم ياسوج بااشاره به اينكه اكنون شرايط براي سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه آماده است، اظهار كرد: «‌82تفاهم و قرارداد در زمينه صنعتي، به امضا رسيده و اجراي 29قرارداد هم آغاز شده كه البته اجراي آنها 6ماه تا يك سال زمان مي‌برد اما بعد از آن شرايط براي جذب نسل جوان آماده مي‌شود.»

 
بسترسازي براي توسعه گردشگري

رييس‌جمهوري بااشاره به امكانات موجود در استان كهگيلويه‌وبويراحمد خاطرنشان كرد: «در اين استان آب و باران فراواني وجود دارد كه بيشتر همسايگان از آن استفاده مي‌كنند اما بايد مردم اين استان از آب سرشار رودخانه‌هاي آن بهره‌مند شوند. من در تهران در هيات دولت اعلام كردم كه دولت تمام توان خود را براي شروع سد

تنگه‌سرخ انجام خواهد داد و بودجه لازم را براي تكميل مطالعات و آغاز اين سد اختصاص مي‌دهد.»

روحاني در ادامه بااشاره به ويژگي‌هاي گردشگري استان گفت: «اينجا ديار طبيعت و گردشگري است و ما بايد جاذبه‌هاي گردشگري را در استان افزايش دهيم تا بتوانيم باوجود اين همه جاذبه گردشگرهاي داخلي و خارجي را جذب كنيم كه در اين زمينه بايد سرمايه‌گذاري كافي براي زيربناي گردشگري انجام دهيم.»

رييس جمهور تصريح كرد: «ياسوج مي‌تواند در زمينه داروهاي گياهي يك تحول بزرگ در كشور ايجاد كند. معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري مامور شده تا بتواند اشتغال لازم در اين زمينه براي جوانان را ايجاد كند.»


ايجاد 40 هزار شغل مستقيم در زمينه فناوري‌

رييس دولت تدبير و اميد خاطرنشان كرد: «دولت تاكنون 40هزار شغل مستقيم و ده‌ها هزار شغل غيرمستقيم در زمينه فناوري‌هاي نوين ايجاد كرده است. تحصيلكردگان دانشگاهي ما بايد در زمينه علوم و فناوري‌هاي جديد مثل بيوتكنولوژي و نانو تكنولوژي در سراسر ايران در اين استان مشغول به كار شوند.»

روحاني با بيان اينكه در اين سفر 223ميليارد تومان از بودجه عمومي براي طرح‌هاي استان كهگيلويه‌وبويراحمد براي سال95 و 96 درنظر گرفته شده است، اظهار كرد: «4پروژه در زمينه آبرساني، با اعتبار 60ميليارد تومان، 6طرح كشاورزي با اعتبار 133ميليارد تومان، 4طرح حمل‌ونقل با اعتبار 306ميليارد تومان و طرح‌هايي در زمينه عمران علمي و فناوري و بهداشت و درمان درنظر گرفته شده است.»

رييس‌جمهور ادامه داد: «دولت كمك مي‌كند كه سه صندوق براي حمايت از توسعه سرمايه‌گذاري در بخش كشاورزي ايجاد شود تا كشاورزان بتوانند از طريق اين صندوق‌ها حمايت شوند.

 ما همچنين تصميم گرفته‌ايم براي كساني كه دنبال سرمايه‌گذاري در اين استان هستند يارانه اختصاص دهيم. يعني نيمي از سود تسهيلات سرمايه‌گذاران به مبلغ 140ميليون تومان را دولت برعهده مي‌گيرد تا بنگاه‌هاي صنعتي فعال شود.»

رييس دولت تدبير و اميد بااشاره به اينكه غير از بودجه دولتي، بانك‌ها تعهد كردند كه 646 ميليارد تومان و 955 ميليون يورو براي 57 طرح در اين استان اختصاص دهند، افزود: «وزارت نفت تعهد كرده كه در سال 95 به 160روستا و در سال 96 به 245 روستا گازرساني كند تا 81 درصد جمعيت استان زير پوشش گاز قرار بگيرد.»

روحاني با بيان اينكه براي حوزه بهداشت و درمان 90ميليارد تومان درنظر گرفته شده است، خاطرنشان كرد: «دولت يازدهم تاكنون بيش از 900 پروژه متوسط، كوچك و بزرگ در سطح استان انجام داده است.»

- تعادل



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها