کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

روند نزولی قیمت طلا هنوز متوقف نشده است


کد خبر : ۲۶۱۶جمعه، ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶:۰۷۲۶۱۷ بازدید

علی رغم کاهش شدید قیمت طلا در روزهای اخیر و رسیدن قیمت هر اونس طلا به زیر 1200 دلار موسسه گلدمن ساش پیش بینی کرد، روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد یافت.

قیمت جهانی طلا بار دیگر به کمتر از 1200 دلار در هر اونس رسیده تا به پایین حد خود در 6 ماه اخیر برسد. تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر متوقف کردن بخشی از محرک پولی 85 میلیارد دلاری تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش موسسه گلدمن ساش پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال آینده به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید. قیمت طلا برای نخستین بار از سال 2000 میلادی با کاهش روبرو شده و از ابتدای امسال تاکنون بیش از 29 درصد کاهش یافته است.
جفری کوری کارشناس ارشد موسسه گلدمن ساش نیز تاکید کرد، قیمت طلا اکنون در وضعیتی است که احتمال کاهش بیشتر آن در سال 2014 میلادی وجود دارد. 

بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی مثل جورج سوروس و جان پاولسون نیز اعلام کرده اند که هیچ تمایلی برای سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند.قیمت طلا که طی سال های 2008 تا 2011 میلادی با رشد 70 درصدی روبرو شده بود از ابتدای امسال تاکنون به شدت کاهش یافته و میلیاردها دلار زیان و ضرر به سرمایه گذاران وارد کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها