کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مجلس، چاپ مجدد يالثارات را پيگيری می‌كند


کد خبر : ۲۶۱۳۵یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴:۴۳۳۳۸ بازدید

علي لاريجاني مي‌گويد كه چاپ مجدد يالثارات پس از توقيف توسط هيات نظارت بر مطبوعات را پيگيري خواهد كرد. او كه به مناسبت روز ...

علي لاريجاني مي‌گويد كه چاپ مجدد يالثارات پس از توقيف توسط هيات نظارت بر مطبوعات را پيگيري خواهد كرد. او كه به مناسبت روز خبرنگار ميزبان خبرنگاران پارلماني بود همچنين حل ركود اقتصادي را مشروط به فراهم شدن دفتر كارآفريني و سرمايه‌گذاري در كشور دانست و افزود: يك وجه خروج از ركود قانونگذاري و نظارت مجلس است اما مهم‌تر از آن كمك كردن به دولت براي اجراي قوانين و فراهم كردن بسترهاي لازم براي كارآفريني است. كارآفريني با مشكلات زيادي روبه‌روست. رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه فضاي كسب و كار كشور نامسوول است، گفت: سرمايه‌گذاران در چنين شرايطي ترجيح مي‌دهند، سرمايه‌گذاري نكنند. فضاي پس از برجام توسط افراد معاند و نادان كنگره امريكا و رژيم‌صهيونيستي مانع از سرمايه‌گذاري در ايران بر اساس پيش‌بيني‌ها شده است.

لاريجاني در ادامه به موانع داخلي براي سرمايه‌گذاري و بازشدن فضاي كسب و كار اشاره كرد و افزود: در مسائل داخلي در اين باره مشكلاتي وجود دارد و نقش وزرا و مسوولان براي حل اين مساله بايد پررنگ‌تر شود. كليات اقتصاد به سمت بهبود در حركت است اما بايد به ميزان فارغ‌التحصيلان دانشگاهي توجه جدي داشت و با عزم ملي شتاب كار را بيشتر كرد. مجلس بايد وجه نظارتي را تقويت كند، دولت در صورت نياز بايد لايحه بدهد و بخش بانكي نيز بايد موانع را رفع كند. رييس قوه مقننه از عدم پيش‌بيني لازم براي تقويت كشور سخن گفت و تاكيد كرد كه در لايحه برنامه ششم براي صادرات اقدام درخور توجهي نشده و لايحه دولت از اين جهت با كاستي‌هايي روبه‌روست. كميسيون مربوطه در تعامل با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي بايد اين نقيصه را برطرف كند.

وي همچنين در واكنش به در خواست يكي از خبرنگاران كه خواستار تعيين تكليف طرح جامع رسانه توسط مجلس شده بود، خاطرنشان كرد: طرح جامع رسانه بايد توسط دولت ارائه شود كه نشده است. يك طرح اوليه‌يي در كميسيون مجلس مطرح است اما چه بايد كرد؟ نمي‌دانم اگر اين طرح هم نهايي شود چه دردي از رسانه‌ها و مطبوعات حل مي‌شود.

نماينده قم تاكيد كرد: موافق طرح‌هاي جامعي هستم كه حاوي مطالب جديد براي حل مشكلات صنفي خبرنگاران باشد. اين كار نياز به عزم ملي دارد. اگر بيمه مطبوعات به سرانجام برسد، بخشي از مشكلات خبرنگاران حل مي‌شود اما تا دولت لايحه ندهد و منابع آن را تخصيص ندهد، مشكل رفع نمي‌شود و مجلس هم نمي‌تواند به دليل بار مالي كاري در اين حوزه انجام دهد. وي خطاب به رسانه‌ها پيشنهاد داد: با همكاري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آسيب‌شناسي از وضعيت نيروي انساني رسانه‌ها انجام شود و اين آسيب‌شناسي در قالب لايحه به مجلس در چند اولويت مهم درصدد حل مشكلات بر‌ آيد.

 

 گام‌هاي درست ايران در مساله برجام

لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش در تبيين وضعيت كشور در دوران پس از برجام گفت: ايران در اين مساله صادقانه گام‌هاي درستي برداشت اما ديگران مشكلاتي ايجاد كردند به همين دليل مساله هسته‌يي هنوز حل نشده است. عناد و تقلاهاي دشمنان جمهوري اسلامي ايران اجازه نمي‌دهد اين مشكلات حل شود اما بايد بدانيم راه‌هايي براي مقابله وجود دارد. او وضعيت منطقه را به هم ريخته توصيف كرد و افزود: در شرايط به هم ريخته منطقه، جمهوري اسلامي ايران رفتار داهيانه‌يي داشته است. البته در تاكتيك‌ها گاهي اوقات اشتباهاتي اتفاق افتاده اما راهبردها درست انتخاب شده است.

مسائل امنيتي داخلي و مسائل پيراموني ايستا نيستند بلكه وضعيت سيال و مهاجرگونه دارند و بايد حواس و دقت‌مان جمع باشد و البته چشم تيزبين رسانه‌ها به تقويت بنيه‌هاي امنيتي كشور كمك مي‌كند.  به گفته نماينده قم سطح درگيري‌ها در حوزه‌هاي آسيب‌هاي اجتماعي بالاست، فضاي اميدوارانه بايد توسط كشور به وجود آيد. با ياس‌ كاري پيش نمي‌رود. گاهي جنجال‌ها در مسائل مختلف كاملا حساسيت نسبت به مسائل اقتصادي به وجود مي‌آورد بايد با نگاه ملي به اين مسائل نگريست.

در ادامه علي لاريجاني با طرح اين پرسش كه آيا سرمايه‌گذاري خارجي در ايران به ضرر ماست يا خير؟ گفت: با 20 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني رشد 8درصدي امكان‌ناپذير است. بر اساس آخرين آمار بالغ بر 800هزار ميليارد تومان نقدينگي در كشور وجود دارد كه بايد به سمت توليد هدايت شود اما غوغاها و هراس‌ها اجازه نمي‌دهند و دليلي ندارد كه سرمايه‌گذاران در شرايط غوغاسالارانه در كشور سرمايه‌گذاري كنند. وي هشدار داد كه نبايد احساس چپاول‌گري نسبت به سرمايه‌گذاران وجود داشته باشد در غير اين صورت خروج از ركود و سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي امكان‌ناپذير است.

او يكي از دردها را تغيير نسبت شهرنشيني به روستانشيني دانست و ادامه داد: حدود ۷۰درصد جمعيت كشور شهرنشين است و حدود ۳۰ درصد روستانشين هستند. اين مساله معلوم نيست به نفع كشور باشد. زمينه كار در روستاها وجود ندارد؛ به همين دليل مهاجرت به شهرها افزايش يافته كه مشكلات اقتصادي و اجتماعي زيادي به همراه داشته است.

به گزارش ايسنا، رييس قوه مقننه كشورمان از وجود دو، سه طرح براي مديريت روستاها در مجلس خبر داد و افزود: اين طرح‌ها طي چند هفته آينده در مجلس مطرح مي‌شود براي روستاييان سازوكارهايي پيش‌بيني مي‌شود تا مهاجرت معكوس شود.

لاريجاني در پايان از تدوين استراتژي‌اي در مجلس خبر داد كه منجر به حركت و برنامه‌ريزي دولت در چارچوب برنامه‌ها و خروج از روزمرگي مي‌شود. وي در عين حال از رسانه‌ها خواست با شناسايي اولويت‌هاي اساسي كشور به بررسي راه‌هاي تحقق اولويت‌ها در سطح ملي پرداخته تا بدين‌ترتيب ساير بخش‌ها وادار به كاركردن شوند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها