کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید


کد خبر : ۲۶۱۳۴یکشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶:۵۹۳۸۵۸۷ بازدید

بعد از عرضه دو محصول سواري FAW چين توسط گروه بهمن، گويا اين بار اين شركت قصد آوردن B70 را به ايران دارد. با اينكه اولين محصول اين شركت ...
بسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آیدبسترن B70 با قیمتی حدود 85 میلیون تومان به بازار ایران می‌آید

بعد از عرضه دو محصول سواری FAW چين توسط گروه بهمن، گويا اين بار اين شركت قصد آوردن B70 را به ايران دارد. با اينكه اولين محصول اين شركت B50، با استقبال جالبي رونمايي نشد، ولي نسخه B50F با ظاهري جديد در اين چند وقت مورد استقبال مردم واقع شده است.

در اصل B70 همان B50 با چهره اي رسمي تر و مثل برادر كوچكتر خود بر منبا مزدا 6 طراحي شده است. اولين نسل اين خودرو را در سال 2006 با نام FAW C301 وارد بازار چين شد. مدل 2012 آن با تغييراتي ظاهري و فني مواجه شد و در سال 2014 اتاق جديد آن معرفي شد. همچنان هم اين طراحي بر مبنا اصول طراحي مزدا6 بوده و از موتورهاي سري L مزدا براي راه انداختن اين چيني استفاده مي شود.

نكته جالب در نمايشگاه شیراز اين بود كه خيلي ها ظاهر B70 را نمي پسنديدند و از ظاهر B50F بيشتر استقبال مي كردند. چراغ هاي عقب خودرو جذاب و كشيده طراحي شده بود. ولي در جلوي خودرو بخاطر ظاهر محافظه كارانه و نگرش تجملي، از حالت هاي اسپرت كاسته شده كه برخي مخاطبين FAW نمي پسندند. از طرفي طراحي رينگ ساده نسبت به B50F كمي در ذوق مخاطبان مي زند.

بسترن بی 70

B70 نسبت به B50F لوكس تر و به امكانات به روزتري مجهز شده است. در نسخه اي از بسترن B70 موتور 2000 سي سي 144 اسب بخاري با 184 نيوتن متر وجود دارد كه با گيربكس 6 دنده اتوماتيك تيپترونيك نيرو را به چرخ هاي جلو منتقل مي كند. البته گيربكس ۶دنده دستي هم براي اين خودرو وجود دارد كه احتمال ورود آن با توجه به مدل داخل نمايشگاه بسيار كم است. هر دو نسخه موتوري بسترن B70 داراي استاندارد آلايندگي يورو 5 و يورو 4 ارتقا يافته هستند و مصرفي زير 9.4 ليتر به ازاي هر صد كيلومتر را در مصرف تركيبي رقم مي زنند.

کابین بسترن بی 70

در نسخه ديگر از B70 موتور 1.8 ليتري توربوشارژر وجود دارد كه 183 اسب بخار قدرت و 235 نيوتن متر گشتاور توليد مي كند. اين موتور تنها با گيربكس ۶دنده اتوماتيك قابل سفارش است. سيستم تعليق اين ماشين همانند B50 از دوبل جناغي در جلو و چند اتصالي(Multi Link) در عقب تشكيل شده و فرمان پذيري اين خودرو از سيستم هيدورليك (HPS) پيروي مي كند. ترمزهاي خودرو در جلو ديسكي خنك شونده هستند و در عقب از ديسكي ساده استفاده شده است.

بسترن بی 70 گروه بهمن

براي حفظ ايمني خودرو از سيستم هاي ABS،EBD و BA در كنترل اين ماشين بهره گيري شده و براي حفظ ايمني ماشين در شروع حركت و جاده ها از سيستم كنترل لغزش ( TCS و ESP) استفاده مي شود. طبق اعلام شركت FAW اين خودرو در بهترين شرايط به شتاب صفر تا صد 10.7 ثانيه دست پيدا مي كند و سقف سرعت خود را به ۲۱۵ كيلومتر بر ساعت مي رساند. ابعاد B70 نسبت به B50 كمي بزرگتر بوده و تنها ۵ سانتي متر در فاصله محوري افزايش طول داشته. براي تخليه دود بهتر اين خودرو مثل B50F از دو اگزوز استفاده مي كند و با توجه به اينكه در B70 قاب اگزوز كرومي شده، زيبايي به مراتب بهتري را به خودرو اضافه كرده است.

فاو بسترن b70

جدا از ارتقا قوا نسبت به برادر كوچكتر، B70 از نظر امكاناتي هم فاصله زيادي از B50 گرفته و كلاس كار خودرو را بالاتر برده است. سيستم تهويه خودرو از نوع اتوماتيك دوگانه است كه قابليت تنظيم براي هر كدام از سرنشيان جلو را به طور مستقل دارد. همچنين B70 به گرمكن صندلي هاي جلو مجهز شده است تا سطح امكانات كاملتري را در اختيار سرنشيان قرار بدهد. البته ضعفي كه همچنان وجود دارد اين است كه تهويه مستقيم براي صورت سرنشينان عقب وجود ندارد و تنها از كف خودرو تهويه براي رديف عقب ميسر است. استارتر در برخي نسخه هاي اين خودرو موجود است و جاي آن در ماشين قرار دارد. البته كه نسخه اي كه در نمايشگاه مشهد به نمايش گذاشته شده بود فاقد اين آپشن بود. آينه هاي جانبي خودرو از نوع برقي گرمكن دار با تاشو برقي است كه نسبت به B50 كامل تر است. آينه ديد عقب خودرو هم از نوع حساس به نور مي باشد كه به طور الكتريكي كار مي كند. براي حفظ پرستيژ B70 سانروف در اكثر نسخه ها وجود دارد. شيشه هاي خودرو هم نسبت به بي پنجاه از قابليت UV برخوردار است كه برتري خوبي را نسبت به برادر كوچكتر به ارمغان مي آورد.

فاو بی 70 گروه بهمن

تودوزي خودرو از نوع چرم مشكي مي باشد كه كيفيت به نسبت خوبي را شاهد هستيم. نخ دوخت صندلي ها و تودوزي به رنگ قرمز است كه جذابيت زيادي را به داخل خودرو داده است. صندلي راننده هم مثل B50 برقي بوده است و در جهات مختلف قابل تنظيم مي باشد.

کابین بسترن بی 70

نسخه موجود در نمايشگاه داراي سنسور پارك جلو و عقب به صورت فابريك بود كه در اكثر B70ها اين سيستم به صورت فابريك و استاندارد قرار دارد. چراغ هاي اين خودرو به طبع B50 از سيستم هالوژن بهره مند است و نور پايين و بالا هر دو در محفظه اي با لنز قرار دارد. براي حفظ زيبايي خودرو نور روشنايي روز هم به خودرو اضافه شده تا ضعفي كه در B50F ديده مي شود، در اين اتاق جبران شده باشد. البته كه هنوز سنسور نور در اين اتاق هم آپشن حساب شده و روي نسخه هاي فول قرار ميگيرد.سيستم صوتي اين خودرو به صورت فابريك قابليت پخش AUX، MP3،USB و CD را از ۸ باند مجزا دارد و در نسخه فول آپشن، مانيتور با قابليت پخش DVD، GPS و نمايش فضاي پارك وجود دارد.

faw besturn b70

سيستم كروز كنترل در سمت راست فرمان و تنظيمات سيستم صوتي سمت چپ آن قرار دارد. غربيلك فرمان در ظاهر جدابيت B50F را ندارد و خيلي ساده و رسمي طراحي شده است.ايمني B70 نسبت به B50F ارتقا پيدا كرده و از ۶ كيسه هوا بهره مي برد كه ايربگ هاي پرده اي نسبت به B50F اضافه شده است. همين امر باعث شده تا در كنار وجود سيستم ESP، اطمينان بيشتري به اين خودرو در جاده ها داشته باشيم.

قيمت بسترن B70 در نسخه 2.0 ليتری فول طبق گفته يكي از مسئولين گروه بهمن در ايران حدود 85 ميليون تومان است.

موتور بسترن b70

اگر قرار باشد كه بسترن B70 با اين مشخصات با قيمتی در حدود 85 ميليون عرضه شود، مسلم است كه نسبت به B50F بيشتر مي ارزد. موتور قوي تر، امكانات بهتر و معيارهاي ايمني بيشتر از شاخص هايي است كه باعث مي شود يك خودروی 85 ميليوني هرچند چيني گزينه اي مناسب براي خريد باشد. اين روزها كه ليفان 820 كرمان موتور، رقيبی به نام بسترن B50F را براي خود مي شناسد، بايد در انتظار مبارزي سخت تر در مقابل خود باشد و در برخي پارامترها بازبيني‌ای داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها