کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود طلا به کانال 1100 دلار


کد خبر : ۲۶۱۲جمعه، ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹:۵۴۳۱۶۵ بازدید

قیمت جهانی طلا از چهارشنبه و تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود 32 دلار کاهش یافته و به 1194 دلار در هر اونس در معاملات روز جمعه رسیده است.

فدرال رزرو آمریکا در نشست روز چهارشنبه سیاست محرک اقتصادی خود را تعدیل کرد و رقم تزریق ماهانه دلار به اقتصاد آمریکا را 10 میلیارد دلار کاهش داد. 

مقامات فدرال رزرو اعلام کردند با توجه به روند پایدار رشد و رونق اقتصاد آمریکا میزان خرید دارائی شرکت ها در این کشور را از 85 میلیارد دلار در ماه به 75 میلیارد دلار کاهش می دهند. 

این نخستین گام در جهت تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو محسوب می شود و انتظار می رود در سال 2014 و در صورت ادامه حرکت رو به رشد اقتصاد آمریکا شاهد تعدیل بیشتر این سیاست باشیم که می تواند به کاهش بیشتر قیمت طلا در سال 2014 منجر شود. 

در معاملات روز گذشته قیمت طلا برای لحظه ای به 1188 دلار هم رسید که پایین ترین قیمت ثبت شده برای فلز زرد از اوت 2010 به این سو بوده است. 

قیمت طلا در بازار معاملات آنلاین نیویورک از روز چهارشنبه تحت تاثیر تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو 32 دلار کاهش یافته است. در حال حاضر هر اونس طلا در این بازار در برابر 1194 دلار معامله می شود که کمترین قیمت طلا طی 6 ماهه گذشته است.

در معاملات روز جمعه قیمت طلا 9 دلار از افت قیمت خود در دو روز گذشته را جبران کرده است. قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی حدود 450 دلار در هر اونس کاهش داشته است.

عامل دیگری نیز بر قیمت طلا تاثیر دارد که انتظار می رود باعث کاهش بیشتر قیمت ها در روزهای آینده شود. با نزدیک شدن به آغاز سال جدید میلادی و فرا رسیدن فصل خرید،‌ تقاضا برای نقدینگی افزایش یافته و در نتیجه عرضه دارایی های سرمایه ای  از جمله طلا رو به افزایش می گذارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها