کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نکات آموزنده از تحولات قیمت طلا در سال 2013


کد خبر : ۲۶۰۳پنجشنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳:۲۱۳۷۴۰ بازدید

در حالی که به نظر می رسد مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت سیاست های فدرال رزرو آمریکا و به خصوص اجرای محرک پولی 85 میلیارد دلاری بوده ولی باید از تحولات قیمت طلا در سال 2013 میلادی نیز درس های مهمی آموخت.

آندریان اش رئیس موسسه تحقیقاتی بولیون ولت تاکید کرد، گرچه تحولات مربوط به نرخ تورم و نرخ بهره بانکی در آمریکا و اروپا و سایر اقتصادهای بزرگ جهان تاثیر مهمی بر روند تحولات قیمت طلا دارد ولی یک درس مهم و بزرگ از تغییرات قیمت طلا در سال 2013 میلادی این است که اعتماد سرمایه گذاران غربی نسبت به بازار طلا تاثیر مهمی در تغییر قیمت این فلز زرد داشته است. 

سیاست های پولی کشورهای غربی و گمانه زنی نسبت به سیاست های محرک پولی و نرخ تورم در کشورهای غربی نقش بسزایی در تغییرات قیمت طلا داشته است. این یکی از درس های مهم بازار طلا در سال 2013 به شمار می رود.

بر اساس این گزارش البته این مساله بدان معنا نیست که تقاضای قیزیکی طلا مهم نیست بی شک افزایش تقاضای چین و هند تاثیر و نقش مهمی در جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت طلا در سال 2013 داشته است. 

واقعیت این است که افزایش تقاضای چین و هند برای رشد فزاینده قیمت طلا کافی نیست و اعتماد سرمایه گذاران غربی و سیاست های پولی بانک های مرکزی توسعه یافته و صنعتی نقش مهمتر و تاثیرگذارتری بر روند تحولات قیمت طلا داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها