کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی پرفروش‌ترین نوشابه‌های انرژی‌زا در جهان


کد خبر : ۲۵۹۹۰پنجشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸:۱۱۶۹۹۳۱ بازدید

نام ردبول (Red Bull) برای مردم سراسر جهان آشناست، برندی که کارش تولید نوشابه های انرژی زا است و فروش میلیارد دلاری دارد. این برند ...
معرفی پرفروش‌ترین نوشابه‌های انرژی‌زا در جهانمعرفی پرفروش‌ترین نوشابه‌های انرژی‌زا در جهان

نام ردبول (Red Bull)  برای مردم سراسر جهان آشناست، برندی که کارش تولید نوشابه‌های انرژی‌زا است و فروش میلیارد دلاری دارد. این برند مشهور اتریشی سال‌ها است در بازار نوشابه های انرژی‌زا سلطنت می‌کند. Red Bull  اما یک رقیب جدی هم دارد که در چند سال اخیر تجربه شیرین رشد بالای فروش را چشیده است. برند مانستر (Monster) در این چند سال خود را به نزدیکی های Red Bull رسانده و احتمالا تلاش می‌کند صدرنشین پرفروش ترین‌ها هم بشود.

بازار نوشابه های انرژی زا حتی در روزگار سخت اقتصادی حاضر نیز درحال رشد است و در سال های اخیر بررسی‌های موشکافانه درباره سلامت آنها نیز بیشتر شده است.

نوشابه های انرژی زا درحالی رونق خوبی در فروش دارند که فروش نوشابه های گازدار باسرعت درحال کم شدن است.

باوجود بررسی های موشکافانه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)  درباره سلامت این نوع نوشیدنی ها و نتایجی که چندان جالب به نظرنمی رسد، فروش نوشابه های انرژی زا تنها در آمریکا در سال 2013 نسبت به سال قبل از آن 6.7 درصد افزایش نشان داد.

در میان برند های مشهور نوشابه های انرژی زاRed Bull سال ها است که در صدر پرفروش ترین ها است. این برند مشهور هر سال بیش از سال قبل در آمریکا می فروشد. مثلا در سال 2012 فروش Red Bull در آمریکا 2 میلیارد و 950 میلیون دلار بوده و سال 2015 فروش این برند به 4 میلیارد و 550 میلیون دلار رسیده است. پس از Red Bull برندهای مشهور Monster و راک استار (Rockstar)  قرار دارند.

اگرچه در سال 2014 بازار نوشیدنی های انرژی زا برای همه برندها رشد داشت و فروش شان در این سال بالا رفت، اما داده های جدول پرفروش های آمریکا این را تأیید نمی کند چون دسترسی به داده های مربوط به میزان فروش خرده فروشان در این سال امکان پذیر نبود.

Red Bull در فاصله 52 هفته منتهی به جولای 2013 توانست 3.4 میلیارد دلار نوشابه انرژی زا بفروشد. فروش نوشابه های انرژی زای Monster نیز در همین دوره زمانی 3.1 میلیارد دلار بود.

بخش بزرگی از محبوبیت نوشابه های انرژی زا در این است که این برندها به حمایت مالی از مسابقات ورزشی توجه ویژه ای نشان داده اند. آنها هزینه های زیادی داده اند تا بتوانند در جایگاه های بالا قرار گیرند. برای مثال برند Xyience تلاش زیادی کرد تا با حامی مالی شدن در رویدادهای ورزشی خود را به عنوان یک برند مطرح بشناساند. تلاش های این برند موفقیت آمیز بود و حالا در میان 15 برند برتر نوشابه انرژی زا از نظر میزان فروش است.

3r0uxcfo13l2fs72z102.jpg

در مقیاس جهانی نیز Red Bull بی رقیب است. مردم دنیا آنقدر Red Bull را به سایر برندها ترجیح داده اند که میزان فروش جهانی این برند دست نیافتنی به نظر می رسد. طبق داده ها، Red Bull  در جهان تنها در سال 2015 توانسته بیش از 12میلیارد دلار بفروشد که نسبت به فروش بیش از 4میلیارد و 700میلیون دلاری Monster بسیار بیشتر است. در عرصه جهانی فروش برند سوم یعنی Rockstar هم در مقایسه با Monster فاصله دارد.

جالب است بدانید که برخی از برندهای این جدول یک شرکت مادر دارند و با نام های گوناگون عرضه می شوند. از جمله برند های Nos و Burn که شرکت معروف کوکاکولا امتیازشان را در اختیار دارد، اما این شرکت حق فروش شان را به Monster داده است.

رتبه فروش نوشابه های انرژی زا

- سارا گلچین



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها