کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محدودیت بیمه تأمین اجتماعی کارگران ساختمانی برداشته شد


کد خبر : ۲۵۸۹۱دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹:۱۳۲۲۱۷ بازدید

طبق جدیدترین اقدام سازمان تأمین اجتماعی، کارگران ساختمانی دارای کارت‌مهارت مورد تأیید مراجع دارای صلاحیت بدون محدودیت تحت پوشش ...

طبق جدیدترین اقدام سازمان تأمین اجتماعی، کارگران ساختمانی دارای کارت‌مهارت مورد تأیید مراجع دارای صلاحیت بدون محدودیت تحت پوشش قرار می‌‌گیرند اما بازرسی‌های ناعادلانه بازرسان در شرایط رکودی صنعت ساختمان موجب حذف برخی کارگران شد.

بیمه کارگران ساختمانی بیش از یک سال به دلیل تعلل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در صدور کارت‌های مهارت متوقف شده بود.

این تأخیر در صدور کارت‌های مهارت الکترونیکی کردن آن و افزایش ضریب ایمنی برای کاهش احتمال جعل آن اعلام شد.

هم اکنون طبق اعلام مسئولان این سازمان، صدورکارت های مهارت  الکترونیکی آغاز شده و کارت‌های مهارت کاغذی به طور کامل جمع‌آوری خواهد شد.

به گزارش فارس، پیش از این بسیاری از کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته بودند که با افزایش بازرسی‌ها و سخت‌گیری‌های سازمان تأمین اجتماعی، برخی مشاغل این قشر زحتمکش از لیست بیمه حذف شدند.

این کارگران معمولا به صورت فصلی کار کرده و با توجه به رکود حاکم بر صنعت ساختمان برای مدت کوتاهی بیکار می‌شوند اما سازمان تأمین اجتماعی بدون توجه به این موضوع با انجام بازرسی این کارگران را لیست حذف می‌‌کنند.

پذیرش کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی صادره توسط مراکز آموزش فنی و حرفه ای سایر شهرها و استانها

بر اساس این گزارش، اخیرا سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف اقدام به پذیرش کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت مورد تأیید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کرده است که به نظر می‌رسد محدودیت تعداد بیمه کارگران برداشته شده است.

طبق جدیدترین اقدام سازمان تأمین اجتماعی، متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت فنی معتبر هستند و مشاغل آنان منطبق با جدول شاغلین در بخش ساختمان است،‌درصورت تائید اصالت کارت مهارت مذکور از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای و احراز اشتغال بکار در صنعت ساختمان، می‌توانند برای جهت تعیین وضعیت بیمه ای خود(بدون محدودیت شهر/ استان صادر کننده کارت مهارت فنی) به شعب تامین اجتماعی محل سکونت خود مراجعه تا با رعایت سایر مقررات و ضوابط مربوطه نسبت به پذیرش آنها اقدام شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها