کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حرکت با چشم‌های کاملا بسته در بازار


کد خبر : ۲۵۸۶۶دوشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۷:۳۴۸۵۹ بازدید

در اولین روز کاری هفته، دلار در نیمه نخست روز تحت تاثیر 3 عامل کاهشی رو به افت داشت، هر چند که تا پایان روز به این روند ادامه ...

در اولین روز کاری هفته، دلار در نیمه نخست روز تحت تاثیر 3 عامل کاهشی رو به افت داشت، هر چند که تا پایان روز به این روند ادامه نداد. 3 عاملی که در روز یکشنبه، شاخص ارزی را در مسیر کاهشی قرار دادند، شامل انتشار خبر رئیس‌کل بانک مرکزی در رابطه با خرید و فروش ارز توسط بانک‌ها، رسیدن قیمت به سقف انتظاری معامله‌گران و افزایش فروش ارز توسط سکه بازان به‌دلیل رشد بهای اونس بودند.

در نتیجه این عوامل، قیمت دلار تا 3 هزار و 532 تومان پایین آمد. با این حال، هم زمان با کاهش قیمت، نشانه‌ای در بازار وجود داشت که ادامه افت را با اما و اگر مواجه کرد. در دومین روز هفته، در‌حالی‌که قیمت دلار در مسیر کاهشی قرار داشت، بهای نرخ حواله درهم چندان کاهشی نشد. بخشی از فعالان ارزی، نزدیک شدن نرخ حواله درهم به 970 تومان و نبود کاهش قیمت آن را ناشی از افزایش تقاضای تجاری دانستند. به این ترتیب، به‌دلیل علامت مخالف نرخ حواله درهم، روز یکشنبه، دلار از کف روزانه بلند شد و نهایتا با قیمت 3 هزار و 540 تومان به کار خود پایان داد. این قیمت 3 تومان پایین‌تر از روز پنج‌شنبه بود. به گفته فعالان، نوسانات قیمتی روز یکشنبه در حالی صورت گرفت که اکثر معامله‌گران بازار ارز دید مشخصی نسبت به آینده قیمت نداشتند، در نتیجه می‌توان گفت معامله‌گران با چشم‌های بسته در موقعیت خرید یا فروش قرار گرفتند و بیشتر از روی غریزه به‌دنبال سودهای کوچک بودند.

برخلاف کاهش قیمت دلار، روز یکشنبه سکه تمام بهار آزادی با 6 هزار تومان افزایش به بهای یک میلیون و 117 هزار تومان رسید. افزایش بهای سکه بیش از هر چیز انعکاسی از رشد قیمت اونس در بازارهای جهانی روز جمعه بود. اونس در آخرین روز کاری بازارهای جهانی تا میانه کانال هزار و 300 دلار بالا رفت.


تنظیم قیمتی سایر ارز‌ها

روز گذشته، برخلاف کاهش قیمت دلار، بهای یورو و ین در مسیر افزایشی قرار گرفت و تغییرات این دو ارز در بازار خودنمایی کرد. تغییرات ین و یورو روز یکشنبه هم زمان در بازار آزاد و مرکز مبادلات ارزی قابل مشاهده بود. در دومین روز هفته، یورو 15 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای 3 هزار و 955 تومان رسید. ارز اروپایی در مرکز مبادلات ارزی نیز با 31 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 458 تومان و 8 ریال رسید. افزایش بهای یورو در بازار داخلی ناشی از تقویت ارزش این ارز در بازارهای جهانی انتهای هفته در برابر دلار بود. روز یکشنبه، هر صد ین ژاپن نیز با 65 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 460 تومان رسید. همزمان در مرکز مبادلات ارزی، نرخ رسمی ین 75 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و به بهای 3 هزار و 29 تومان رسید. همچون یورو، علت افزایش ارزش ین در بازار داخلی ناشی از بهبود نرخ برابری آن در برابر دلار بود. افزایش قیمت یورو و ین در حالی صورت گرفت که بهای دلار از همان ابتدای روز در مسیر کاهشی قرار گرفت.

به گفته فعالان، در ساعات ابتدایی روز یکشنبه، میزان فروش ارز در بازار بالا بود و همین عامل موجب می‌شد که قیمت در مسیر کاهشی قرار بگیرد. به گفته برخی فعالان، زمانی که شاخص ارزی توانایی عبور از محدوده 3 هزار و 540 تومان را از خود نشان نداد، برخی معامله‌گران تصمیم گرفتند که در موقعیت فروش قرار بگیرند.

قیمت دلار-قیمت طلا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها