کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه


کد خبر : ۲۵۷۲۲سه شنبه، ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۳۸۰۸ بازدید

معامله‌گران بازار سهام امروز با تقویت 34 واحدی شاخص کل بورس تهران شاهد معاملات آرام و متعادل در نماد معاملات شاخص‌ سازی ...

معامله‌گران بازار سهام امروز با تقویت 34 واحدی شاخص کل بورس تهران شاهد معاملات آرام و متعادل در نماد معاملات شاخص‌ سازی چون معدنی‌ها و برخی پالایشی‌ها بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه 5 مرداد ماه 95) با افزایش 34 واحدی به رقم 75 هزار و 501 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد 28 واحدی عدد 13 هزار و 973 واحد را برای خود ثبت کرد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 105 واحدی به رقم 84 هزار و 875 واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 11 واحدی به رقم 53  هزار و 145 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 150 واحد افزایش عدد 163 هزار و 272 واحد را تجربه کرد.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) بدون تغییر محسوسی به رقم 796 واحد رضایت داد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 42 واحد، مخابرات ایران با 30 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 29 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 38 واحد، ایران خودرو با 31 واحد و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با 22 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 175 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 775 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 453 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان سپاهان، حق تقدم استفاده نشده بانک آینده، پرمیت، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، اوراق اجاره صپارس از سوی ناظر بازار متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بیمه سرمد، مهندسی ساختمان و تأسیسات راه‌آهن، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، لوازم خانگی پارس، گروه صنعتی سدید، لوله و ماشین‌سازی ایران، سیمان شرق، سیمان کردستان، سیمان خوزستان، فرآوری مواد معدنی ایران، قند نقش جهان، بیمه دانا بازگشایی شدند.

طی معاملات امروز 47 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان میان کدهای درون‌گروهی دست به دست شد. در نماد گروه صنایع کاغذ پارس نیز امروز 13 میلیون سهم به صورت بلوکی به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان جابه‌جا شد.

در بانک خاورمیانه اما امروز 10.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی صنایع عمده منتقل شد.

معاملات کد به کد امروز به جابه‌جایی 8 میلیون سهمی گسترش صنایع انرژی آذراب به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان نیز منتهی شد. در گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید نیز امروز 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 700 میلیون تومان با معاملات انتقالی میان کدهای درون‌گروهی روبه‌رو شد.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام اگر چه با معاملات آرام و متعادل در فضایی کم‌حجم دنبال شد که هم‌پای بازارگردانی ضعیف برخی حقوقی‌ها در گروه‌های پیشرو سنتی بازار برخی معامله‌گران ترجیح دادند تا با  نقد کردن بازدهی‌های به دست آمده در بازار اول به دنبال جذب سهم‌های ارزان شده بازار دوم با استراتژی کوتاه‌مدت‌نگری به تکاپو بیفتند.

در این بین بازار سهام تلاش می‌کند تا با شناسایی برخی گروه‌های ارزنده لیدرهای گمنام را برای خود دست و پا کند. گروه‌هایی که در روزهای کسادی خودرویی‌ها و بانک‌ها بهانه‌ای برای سهامداری معامله‌گران پیدا کنند.

به گزارش فارس، امروز در گروه پالایشی‌ها «شبریز» همچنان پیشرو این گروه با برجای گذاشتن صف خرید نه چندان پایدار 4 میلیون سهمی بود، در این نماد معاملاتی امروز کمتر از 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان معامله شد که عمده خریداران آن حقیقی‌ها بودند.

در گروه معدنی‌ها نیز دوقلوهای سنگ آهنی با حمایت حقوقی روبه‌رو شدند هر چند که تعدیل قیمت‌ها از صفر تابلو فراتر نمی‌رود.

امروز نماد معاملاتی گروه صنایع کاغذ پارس در حالی بیش از 101.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 26 میلیارد تومان معامله شد که هجوم تقاضا در نماد معاملاتی صف خرید 15 میلیون سهمی را برای این سهم رقم زد. در گروه محصولات کاغذی کاغذسازی کاوه و کارتن ایران نیز امروز با رنج شدن قیمت‌ها در بالاترین دامنه نوسان قیمتی روبه‌رو بود.

بازار سهام امروز بازاری متعادل و کم‌حجم بود که در آن علاوه بر تلاش برای خرید اوراق بدهی تکاپو برای یافتن لیدرهای گمنام برای نوسان‌گیران قابل تأمل بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها