کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک روز خوب برای بورس تهران


کد خبر : ۲۵۳۴۵یکشنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۱۶۸۰۴ بازدید

شاخص کل در پایان معاملات با رشد 326.79 واحدی عدد 74 هزار و 194 واحد را تجربه کرد.
یک روز خوب برای بورس تهرانیک روز خوب برای بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 27 تیرماه 95، با افزایش 326 واحدی به رقم 74 هزار و 194 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز  با رشد 31 واحدی عدد 13 هزار و 689 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص سهام آزاد شناور با رشد 569 واحدی عدد 82 هزار و 962 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 377 واحدی عدد 51 هزار و 817 واحد را برای خود تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 165 واحد کاهش به رقم 162 هزار و 841 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی عدد 772 واحد را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت نفت و گاز پارسیان با 82 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 72 واحد و پالایش نفت اصفهان با 54 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرد.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه مپنا با 39 واحد، تاپیکو با 20 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا با 17 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 350 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 62 هزار و 502 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ماشین‌سازی نیرو محروکه، کشت و صنعت پیاذر، لیزینگ رایان سایپا، آهنگری تراکتورسازی ایران، رادیاتور ایران،‌بانک کارآفرین،‌فولاد مبارکه اصفهان،‌گروه مپنا، پالایش نفت لاوان، نیرو سرمایه، بیمه میهن، صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، همکاران سیستم، گسترش و تجارت سرمایه ایرانیان،‌بیمه نوین،‌شهرسازی و خانه‌سازی باغ میشه، بیمه تعاون، بیمه سینا، سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال، اوراق اجازه صمپنا، سیمان مازندران از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های فراورده‌های غذایی و قند چهارمحال، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس خوزستان، پتروشیمی امیرکبیر، صنعتی مینو،‌توسعه خدمات دریایی و بندی سینا، نفت پاسارگاد، زرین معدن آسیا، سازه پویش، سیمان داراب،‌آبسال، سرمایه‌گذاری پارس توشه، بانک خاورمیانه، سرمایه‌گذاری صنعت نفت‌‌‌، حفاری شمال،‌تولیدی و صنعتی درخشان تهران،سالمین،‌فروسیلیس ایران،‌روز دارو، نفت بهران، صنعتی و سرمایه‌گذاری سپنتا، گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم،‌معادن بافق، ایران خودرو، کارخانجات قند قزوین، نورد و تولید قطعات فولادی، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و سرمایه‌گذاری سایپا بازگشایی شدند.

طی معاملات امروز صد میلیون سهم بانک صادرات به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کد به کد شد.

در نماد بانک گردشگری نیز امروز، کمتر از 6 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

در بانک سینا نیز امروز کمتر از 29 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان میان کدهای تابعه سهامدار عمده کد به کد شد.

همین وضعیت در پالایش نفت اصفهان نیز دیده شد به طوری که اندکی بیش از 17میلیون سهم به رازش بیش از 4.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

معاملات درون گروهی امروز در نماد توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد به حجم بیش از 15 میلیون سهم و به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان دنبال شد.

همچنین در نماد معاملاتی توسعه صنایع بهشهر نیز امروز 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی روبرو بود.

امروز همچنین در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران اندکی بیش از 14.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان کد به کد شد.

در لیزینگ رایان سایپا نیز 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی از سوی سهامدار عمده روبرو بود .

همچنین در توکا ریل 10 میلیون سهم به ارزش 2 میلیارد تومان میان کدهای درون گروهی دست به دست شد.

در سرمایه‌گذاری توسعه‌ای گوهران امید نیز امروز کمتر از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 550 میلیون تومان کد به کد شد.

امروز، جدای از حضور پررنگ بازارگردان‌ها و برخی معاملات کد به کد از سوی حقوقی‌های سنتی بازار معامله‌گران شاهد تقویت حجم و ارزش معاملات روزانه نسبت به روز گذشته هم‌زمان با رفت و برگشت برخی از نمادهای پیشرو در تالار شیشه‌ای بود.

در این بین گروه فلزات اساسی به پیشرانه فولاد مبارکه در حالی به استقبال مجمع پیش روی این شرکت می‌رود که به تبع نوسانی شدن قیمت‌های جهانی تا قبل از تعطیلات میلادی این گروه نیز با افزایش تقاضای سهام روبرو شده است.

در گروه بانک ها نیز انتظار برای برگزاری مجامع سالیانه در روزهای آینده علاوه بر افزایش معاملات انتقالی در این گروه از سوی حقوقی‌ها را که با هدف تجمیع سهام صورت می‌‌گیرد،‌ به افزایش ورود و خروج سهامداران در این گروه انجامیده است.

همچنین گروه پالایشی‌های بورس نیز با پیشرانی شبندر و شپنا شاهد افزایش معاملات نوسان‌گیری در این گروه است.

بازار سهام امروز بازاری متعادل و به نسبت روزهای گذشته پرحجم بود که همپای بازارگردان‌ها شاهد تقویت معاملات در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو بازار بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها