کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موج جدید ناآرامی در دو شهر استانبول و آنکارا


کد خبر : ۲۵۳۳۲یکشنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۲۸۶۷۷۱ بازدید

علی رغم اعلام دولت ترکیه مبنی بر سرکوب کودتای افسران ارتش این کشور، موج جدیدی از ناآرامی ها محلات مختلف دو شهر استانبول و ...

علی رغم اعلام دولت ترکیه مبنی بر سرکوب کودتای افسران ارتش این کشور، موج جدیدی از ناآرامی ها محلات مختلف دو شهر استانبول و آنکارا را در بر گرفته است.

در حالی که منابع رسانه ای این کشور از حمله افراد ناشناس به محله آوارگان سوری مقیم انکارا خبر داده بودند، بطور همزمان محلات علوی و کرد نشین این شهر نیز صحنه هجوم شبه نظامیان سلفی حامی اردوغان بوده است. بنابر اظهارات شاهدان عینی صدها تن از نیروهای مسلح سلفی وابسته به حزب عدالت و توسعه با حمله به محلات کرد و علوی نشین اقدام به سردادن شعارهایی علیه انها کرده و با جوانان علوی و کرد بشدت درگیر شده اند. نیروهای پلیس و امنیتی ترکیه با حضور سریع در منطقه اقدام به شلیک گاز اشک آور برای جداسازی دو طرف و جلوگیری از سرایت بحران به سایر مناطق کرده اند.

اقدامات شبه نظامیان سلفی وابسته به اردوغان علیه کردها و علوی های این کشور به بهانه عدم حمایت انها از اردوغان در جریان بحران چند ساعته ناشی از کودتای نظامیان مخالف دولت صورت گرفته است. حدود نیمی از جمعیت ترکیه را کردها و علوی های تشکیل می دهند و بدیهی است در صورت ادامه حملات مشابه، دور جدیدی از بحران سراسر این کشور را در بر خواهد گرفت. علوی ها بشدت نسبت به عملکرد دولت ترکیه در حمایت از گروه های تروریستی تکفیری القاعده، ارتش آزاد و داعش برای کشتار همکیشان خود در سوریه معترض هستند.

0ghjia3zgaa35i1cmj03.jpg

hvzhznbunbim400gu86i.jpg

f95e1w5ul9thkwr8icb.jpg

peg7534usu5blxqxzzof.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها