کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت نفت جهانی بعد از کودتای شب گذشته ترکیه


کد خبر : ۲۵۲۸۸شنبه، ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۴۴۲۰۴۷ بازدید

بعد از کودتای شب گذشته در ترکیه، قیمت نفت در بازارهای جهانی افزایش یافت.

پس از انتشار اخباری مبنی بر وقوع کودتا در این کشور، قیمت نفت افزایش یافت چراکه قیمت نفت در جریان بی ثباتی در غرب آسیا بالا میرود، ترکیه که در میان اروپا و غرب آسیا قرار دارد، یک تولیدکننده بزرگ نفت نیست اما منطقه مهمی به لحاظ وجود خطوط انتقال نفت محسوب می‌شود.

اما در طول هفته گذشته هم آمارهای نشان داد، آمریکا و چین بزرگ‌ترین مصرف کننده‌های انرژی در جهان چشم‌انداز تقاضا برای نفت را تقویت کرده‌اند، قیمت نفت در روز جمعه اندکی افزایش یافت و هفته گذشته را با اندکی قیمت بالاتر به پایان برد.

پس از اینکه آمارها نشان داد خرده‌فروشی در آمریکا در ماه ژوئن بیش از انتظار افزایش یافته است، قیمت نفت بیشترین قیمت روز را در آن جلسه ثبت کرد. این آمار خرده فروشی دیدگاه رشد اقتصادی با ثبات در سوم ماهه دوم را تقویت کرد. همچنین قیمت‌های مصرفی برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت.

رشد اقتصادی چین نیز که 6.7 درصد در سه ماه دوم رشد داشته است نیز بازار را تقویت کرد.

فوآد رزاق زاده، تحلیلگر فنی بازار نفت گفت: «آمارهای کلان اقتصادی از چین و آمریکا، بزرگ ترین اقتصادها و مصرف‌کننده نفت در جهان در ماه‌های اخیر بهبود یافته است و اگر این روند در هفته‌های آتی ادامه یابد به تقویت چشم‌انداز تقاضای نفت کمک خواهد کرد.»

«از آنجایی که بازار احتمالا با عرضه کمتری روبرو خواهد شد، من همچنان فکر می‌کنم در چند ماه آینده قیمت نفت احتمالا از سطح فعلی بالاتر برود تا اینکه کاهش یابد.»

هر بشکه نفت برنت با 24 سنت افزایش 47.61 دلار فروخته شد. این نوع نفت در ساعات اولیه معاملات جمعه 1.5 درصد کاهش یافته بود اما بعد تا 48.05 دلار هم افزایش یافت.

نفت خام آمریکا با 27 سنت افزایش 45.95 دلار در هر بشکه فروخته شد. کمترین قیمت روز جمعه 45.05 و بالاترین قیمت 46.31 دلار بود.

پس از گذراندن هفته‌ای بی‌ثبات، قیمت نفت برنت طی هفته گذشته 2 درصد افزایش یافت و نفت خام آمریکا حدود یک درصد بالا رفت. بازار در اوایل هفته گذشته شاهد تغییرات روزانه تا 5 درصد بود چراکه بازار در حال ترمیم سقوط حدود 8 درصدی هفته پیش از آن بود.

علت کاهش قیمت نفت در ساعات اولیه معاملات دیروز، نگرانی در مورد فزونی عرضه نفت خام و محصولات پالایش شده عنوان شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها