کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مبلغ جرایم رانندگی گران می‌شود؟


کد خبر : ۲۵۲۲یکشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷:۲۹۴۴۱۴ بازدید

پیش بینی دولت این است که بتواند در سال آینده با رشد 80 درصدی نسبت به سال جاری بیش از 1600 میلیارد تومان از منابع خود را از درآمد حاصل از جرایم رانندگی تامین کند.

معاونت برنامه ریزی در لایحه بودجه سال 93 این گونه برآورد کرده است که دولت قادر خواهد بود نزدیک به 1983 میلیارد تومان از مجموع درآمدهای پیش بینی شده در سال آینده را از محل درآمدهای حاصل از جرایم و خسارات بدست آورد. 
 
اما در حالی در آمدهای حاصل از جرایم رانندگی با اختصاص 1620 میلیارد تومان بالغ بر 80 درصد این درآمدها را تامین خواهد کرد که درآمد مصوب این بخش در بودجه سال جاری 900 میلیارد تومان بوده است از این رو درآمدهای سال آینده این منبع نسبت به مصوب سال جاری با افزایش 80 درصدی مواجه می شود. 
 
بنابراین گزارش با توجه به رشد قابل توجه درآمدهای دولت در این بخش می‌توان پیش بینی کرد که بی تردید یکی از عمده‌ترین منابع این افزایش 80 درصدی درآمدی، افزایش قیمت در جریمه‌های راهنمایی و رانندگی خواهد بود. 
 
در عین حال طبق آنچه که در لایحه بودجه سال آینده مطرح شده 360 میلیارد تومان دیگر منابع درآمدی حاصل از جرایم و خسارات به درآمد حاصل از جرایم در بخشهای دیگر تعلق دارد. 
 
بر این اساس 90 میلیارد از جریمه‌ها و دیگر وجوه ناشی از اجرای قانون مبارزه با مواد مخدر، 600 میلیون تومان حاصل از جرایم و مجازات قانون کار، دو میلیارد تومان از جرایم و خسارات زیست محیطی، دو میلیارد و 800 میلیون تومان از تخلفات صنفی، یک میلیارد و 200 میلیون تومان از جرایم فروش صیدآلات و مواد بهداشتی، 40 میلیون تومان از جرایم قاچاق اموال و خسارات فرهنگی و 700 میلیون تومان درآمد حاصل از جریمه و مجازات ورود و اقامت غیر مجاز اتباع خارجی بخشی از منابع تامین درآمد 1983 میلیارد تومانی دولت از این محل است. 
 
همچنین از دیگر درآمدهای قابل توجه حاصل از جرایم در سال آینده، مربوط به درآمدهای حاصل از خسارات ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی و معدنی درعرصه منابع طبیعی با 100 میلیارد تومان خواهد بود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها