کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آماده‌باش برای انفجار دوم در مجتمع پتروشیمی خلیج‌فارس/فیلم


کد خبر : ۲۵۰۱۹پنجشنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۴۷۸۳۶۲ بازدید

در حالی که بامداد امروز خبر از کنترل و مهار آتش‌سوزی و انفجار در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان بلندترین برج پتروشیمی خاورمیانه ...
آماده‌باش برای انفجار دوم در مجتمع پتروشیمی خلیج‌فارس/فیلمآماده‌باش برای انفجار دوم در مجتمع پتروشیمی خلیج‌فارس/فیلم

در حالی که بامداد امروز خبر از کنترل و مهار آتش‌سوزی و انفجار در مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان بلندترین برج پتروشیمی خاورمیانه منتشر شد، موج دوم این بحران امروز از سر گرفته شد که به گفته مسئولان، برای مهار این آتش‌سوزی همه نکات ایمنی رعایت شده و حالت آماده‌ باش کامل در منطقه حکمفرماست.

عصر  روز گذشته مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر دچار حریق و انفجار شد  اما به گفته مسئولان هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس پس از ساعاتی این آتش در همان مخزن ۲۰۰۱ کنترل و مهار شد که البته امروز همین مخزن دچار حریق و انفجار شده است و به گفته عبدالرسول دشتی - رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس – عامل این انفجار و آتش شوزی مجدد باقی ماندن مواد در مخزن، خاموش نشدن کامل آتش و گرمای هوا بوده است.

وی در این باره گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی و حتی مصدوم نداشته است و همه منطقه در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند تا این آتش را در همان مخزن ۲۰۰۱ به صورت کامل خاموش کنند.

به گفته دشتی، بنا به اخرین اخبار دریافتی از پتروشیمی بوعلی سینا تاور ۸۰۰۱ کاملا خاموش شده است تانک ۲۰۰۱ خاموش شده ولی آتش تانک ۲۰۰۱C هنوز خاموش نشده  و منتظرند با اتمام موجودی سوخت داخل مخزن آنجا هم خاموش شود اما تاکنون کنتزل شده که آتش یه سایر بخش ها سرایت نکند.

دشتی گفت: هنوز برآوردی از میزان خسارت وارد شده به این مجتمع صورت نگرفته چرا که دغدغه و اولویت اول برای همه پایان دادن به این مشکل و خاموش کردن آتش است.

رئیس روابط عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه وقوع چنین آتش‌سوزی‌هایی در مجتمع‌های پتروشیمی غیر طبیعی نیست و عامل انسانی ندارد، تصریح کرد: این آتش‌سوزی به دلایلی مانند سهل‌انگاری صورت نگرفته اما بر اساس شواهد و برآوردهای اولیه نشتی واحد پارالیزر بوده که عوامل آن پس از حل این بحران مورد ارزیابی و بررسی دقیق قرار می‌گیرد.




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها