کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال رکوردزنی قیمت طلا در 1.5 ساله آینده


کد خبر : ۲۴۹۶۶سه شنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰:۲۳۲۵۷۴ بازدید

یک مدیر ارشد مالی اعلام کرد: در میان بازده منفی اوراق قرضه جهانی، قیمت طلا ممکن است در 18 ماه آینده به بالاترین سطح خود برسد.

یورگ کاینر، مدیر ارشد مالی شرکت سرمایه‌گذاری سوئیس‌آسیا اعلام کرد: «با وجود اینکه طلا یک دارایی بدون بهره با هزینه‌های نگهداری است، این فلز زرد در فضای سیاسی مملو از عدم اطمینان ناشی از رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، جذابیت ویژه‌ای پیدا کرده است.»

سقوط ادامه دار بازده اوراق قرضه نیز باعث سودمندی طلا از وضع موجود شده است. سقوط اطمینان در بازارها باعث شده تا مردم به دنبال راه‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری باشند، علی‌الخصوص در محیطی که با کنترل بازارهای مالی توسط دولت،‌ سودها منفی شده است. در خصوص طلا حداقل بازده منفی و عرضه جدید وجود ندارد. 
 
بازده اوراق خزانه‌داری 10ساله آمریکا به 1.4 درصد کاهش یافته و این در حالی است که بازده اوراق خزانه‌داری 30 ساله نیز به 2.23 درصد رسیده است.
 
قیمت طلا در سال جاری رشدی 27 درصدی را تجربه کرده است. در آگوست 2011 اونس با عبور از سطح 1900 دلاری بیشترین قیمت تاریخ معاملات خود را به ثبت رسانده بود.
 
هزینه‌های نگهداری فلزات گرانبها باعث شده تا بازده این دسته از دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران تقریبا صفر باشد با این‌حال کاینر معتقد است که بازده صفر بسیار بهتر از بازده منفی خواهد بود.

کاینر گفت:‌ «مهمترین مسئله این است که شما نمی‌توانید طلا را چاپ کنید. شما با کاهش تولید، کاهش موجودی و افزایش چرخه تقاضا مواجه هستید. »
 
جک سیو، تحلیلگر سرمایه کردیت بانک سوئیس در یادداشتی در هفته گذشته اعلام کرد که طلا در سه ماه‌آینده به سطح 1300 دلاری و در یک سال آینده به سطح 1150 دلاری برای هر اونس خواهد رسید. با توجه به بازار اولیه ضعیف، طلا به تمایل سرمایه‌گذاران و خروج نوسانات از بازار، وابسته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها