کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نفت برنت 50 دلار


کد خبر : ۲۴۹۲۵دوشنبه، ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۳۸۴۳۳ بازدید

در پی اظهارات وزیر انرژی عربستان مبنی بر حرکت بازار به سمت تعادل، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه ثابت باقی ماند.

هر بشکه نفت برنت با رشدی 25 سنتی نسبت به آخرین جایگاه خود در هفته گذشته 50 دلار و 60 سنت معامله شد و قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با 20 سنت افزایش به 49 دلار و 19 سنت رسید.

تحلیلگران BMI اعلام کردند:‌«رشد قیمتی محدود شده و ما انتظار داریم که برنت در ماه‌های آینده به طور وسیعی روندی صعودی را طی کند.»
 
وزیر انرژی عربستان سعودی، بزرگترین صادرکننده نفت خام دنیا، و دبیر کل اوپک تایید کردند که بازارهای جهانی نفت در حال نزدیک شدن به تعادل هستند و قیمت‌ها نیز منعکس کننده همین موضوع است. قیمت نفت به دلیل نگراین‌ها در خصوص تولید در نیجریه در ماه‌ گذشته حمایت شده بود. حملات در دلتای نیجر باعث شد تا تولید نفت خام نیجریه به پایین‌ترین سطح 30 سال اخیر خود برسد هر چند شرکت ملی نفت نیجریه هفته گذشته اعلام کرد که با توجه به تعمیرات انجام شده تولید نفت مجددا در حال افزایش است.
 
هر چند با فرارسیدن فصل نگهداری و تعمیرات پالایشگاه‌های بزرگ آسیایی، تقاضای نفت و در نتیجه آن قیمت‌ها می‌تواند تحت فشار قرار بگیرد. البته افزایش تولید یک عامل دیگر برای کاهش قیمت‌ها خواهد بود. 

در آمریکا، حفاران در هفته گذشته برای چهارمین بار در 5 هفته اخیر تعداد دکل‌های خود را افزایش دادند. همچنین، تولید نفت روسیه نیز با رسیدن به 10.84 میلیون بشکه در روز در ماه ژوئن، 10 هزار بشکه نسبت به ماه می افزایش یافت.

در نروژ، کارگران نفتی قراردادی را در روز شنبه به امضا رساندند که از اعتصاب آنها و همچنین کاهش 6 درصدی تولید بزرگترین تولیدکننده نفت غرب اروپا جلوگیری کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها