کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مناطق مختلف کشور از چه نوع کولر گازی باید استفاده کنند؟


کد خبر : ۲۴۸۵۱شنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷:۵۰۶۷۲۴ بازدید

عدم انطباق کولرهای گازی با نوع منطقه آب و هوایی باعث افزایش شدید هزینه‌های برق مصرفی مشترکین می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا)، در فصل گرما استفاده از کولرهای گازی یکی از پرمصرف‌ترین وسایل خانگی محسوب می‌شود، در صورتی‌که مردم در هنگام خرید به مشخصات کولرهای گازی توجه کرده و کولرهایی متناسب با اقلیم آب و هوایی خود انتخاب نمایند، نه تنها عمر کولرخود را افزایش می دهد، بلکه باعث کاهش مصرف برق و هزینه‌های مربوط به آن می‌شوند.

بر اساس این گزارش، کولرهای گازی به سه کلاس آب و هوایی معتدل (T1)، خنک (T2) و گرمسیری (T3) تقسیم می‌شوند. کولرهایی که دارای کلاس آب و هوایی گرمسیری هستند درمناطق گرمسیر مانند هرمزگان، بوشهر، خوزستان وسیستان بلوچستان استفاده می‌شوند. نوع کلاس آب وهوایی هر کولر بر روی برچسب انرژی آن درج شده است.

در هنگام خرید کولرهای گازی به برچسب انرژی آن دقت کنید این برچسب‌ها حاوی اطلاعاتی است که مصرف کنندگان می‌توانند انواع مختلف این دستگاه را با توجه به شاخص مصرف انرژی تعیین شده، رده‌های بازدهی انرژی (A تا G)، مقایسه نمایند. کولرهای گازی معمولاً دارای درجه تنظیم دما (ترموستات) هستند. تنظیم دمای مناسب برای فصل گرم که بین 24 تا 26 درجه سانتیگراد است باعث می شود تا هنگام رسیدن دمای اتاق به دمای تنظیم شده کولر به طورخودکارخاموش شود، بنابراین انرژی کمتری مصرف می‌کند.

به نقل از این گزارش، کارشناسان سابا به مردم پیشنهاد می‌کنند که کولرهای گازی را ازمبادی و فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایند و حتما کولری را خرید نمایند که دارای نشان استاندارد و برچسب انرژی بالاتر از A باشد، این توجه باعث خواهد شد تا حدود 20 درصد در هزینه برق مصرفی خود صرفه‌جویی نمایند.

تمیز بودن کندانسور کولر به لحاظ عبور جریان هوا به میزان زیادی از انرژی الکتریکی مصرفی کولر می کاهد، ضمناً پیشنهاد می‌شود که درصورت امکان کولر گازی را در مسیر باد نصب کنند، زیرا این کار موجب افزایش تبادل حرارت در کندانسور و در نتیجه افزایش بازدهی کولرهای گازی و کاهش مصرف برق خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها