کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اطلاعاتی درباره سامسونگ گلکسی S5


کد خبر : ۲۴۷۱پنجشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲:۵۳۱۱۷۸۸ بازدید

چند هفته بیشتر تا پایان سال میلادی 2013 باقی نمانده است و در آستانه تعطیلات سال نو، شمارش معکوس برای رونمایی از شگفتی آفرین‌های ویژه و مورد علاقه مان آغاز شده است.
اطلاعاتی درباره سامسونگ گلکسی S5اطلاعاتی درباره سامسونگ گلکسی S5

در این مقاله،‌قصد داریم تا هر آنچه از گوشه و کنار دنیای وب در رابطه با پنجمین ستاره آسمان سامسونگ شنیده‌ایم، برایتان بازگو کنیم.

سال 2013 را می‌توان از آن سال‌های خاطره انگیز دنیای تلفن‌های هوشمند دانست که شرکت‌های مطرح هر یک پرچمداران درخور توجهی از  HTC One و Xperia Z1 گرفته تا Galaxy S4 و iPhone 5s و LG G2 را با تکنولوژی‌های جدید و به روز، روانه دنیای موبایل نمودند. از هم اکنون نیز نفس‌ها برای رونمایی از طلایه‌داران جدیدی که قرار است پرچمدار هر شرکت لقب بگیرند و قدرت تولیدات و برندینگ را به رخ دیگر رقبا بکشند، در سینه‌ها حبس شده است. در ابتدای این راه با سامسونگ و محبوبترین تلفن هوشمندش یعنی پنجمین نسخه از سری گلکسی اس این شرکت شروع می‌کنیم.

صفحه نمایش: بزرگتر از 5 اینچ با رزولوشن 2560 در 1440

تکنولوژی AMOLED، دیگر به عضو ثابت تمامی محصولات رده بالا و متوسط سامسونگ بدل شده است. تکنولوژی که مخالف و موافقان خود را دارد و چندین سال است که با بهبودها و تغییراتی که سامسونگ در آن ایجاد نموده است، به یکی از بهترین انواع صفحه نمایش بدل شده است. در رابطه با Galaxy S5 نیز شکی وجود ندارد که سامسونگ بعید است دل از این تکنولوژی کنده و به تکنولوژی دیگری  غیر از AMOLED روی بیاورد. منابع غیر رسمی نیز از استفاده سامسونگ از نمایشگری با اندازه‌ای بزرگتر از 5 اینچ که در Galaxy S4 قرار دارد خبر می‌دهند. همچنین شایعاتی از رزولوشن بالای 2560 در 1440 به گوش می‌رسد که در این صورت چگالی پیکسل‌ها تا 560 پیکسل در هر اینچ بالا خواهد رفت. موضوعی که تا حدی می‌تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد و در صورت عدم تغییر در باقی بخش‌های صفحه نمایش، نمی‌تواند در ایجاد کیفیتی بیشتر، آنچنان موثر باشد.

آیا باز هم تکنولوژی AMOLED مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟

شایعاتی که اخیرا به گوش کاربران دنیای تکنولوژی رسیده است، آن است که سامسونگ می‌خواهد به جای تکنولوژی AMOLED، این بار  از تکنولوژی PLS LCD در گلکسی جدید استفاده کند. هر چند این شایعه هنوز قوت چندانی ندارد،‌ اما هزینه تولید کمتر و کیفیت مناسب این صفحه‌نمایش‌ها می‌تواند به خودی خود دلیل قانع کننده‌ای برای تولید پرچمدار بعدی گلکسی با این تکنولوژی باشد.

Galaxy S5 با تراشه Exynos وارد رقابت بین 64 بیتی‌ها خواهد شد

اپل با استفاده از تراشه 64 بیتی سر و صدای زیادی به پا کرده و این بار به جای پردازشگرهای چهارهسته‌ای و هشت‌هسته‌ای، این تب و تاب استفاده از پردازشگرهای 64 بیتی است که در بیشتر شرکت‌های مطرح دیده می‌شود. سامسونگ نیز دیر یا زود خود را به این قافله خواهد رساند. شاید هم، اکنون که در حال نگارش این مقاله برایتان هستیم، تراشه‌های جدید Exynos این شرکت راه را برای ورود سامسونگ به بازار 64 بیتی‌ها باز کرده باشد. به هر صورت باید منتظر باشیم و ببینیم که هیولای نهفته سامسونگ کی رخ خواهد نمود و به نبرد با تراشه‌ A7 اپل و Snapdragon 805 کوالکام می‌پردازد.

حافظه RAM،‌ این بار با گنجایش 4 گیگابایت

 بازی با اعداد و ارقام، هر چند این اعداد و ارقام در عمل چندان ضروری و قابل استفاده نباشند، حقه شعبده بازی است که تمامی شرکت‌های تکنولوژی از آن استفاده می‌کنند. افزایش حافظه RAM تلفن جدید سامسونگ به چهارگیگابایت نیز خبر شایعی است که در صورت استفاده از پردازشگر 64 بیتی کاملا محتمل به نظر می‌رسد. همچنین اخباری نیز از وجود حافظه رم با گنجایش 3 گیگابایت نیز شنیده می‌شود که نمی‌توان آن را نادرست دانست. همچنین احتمال وجود دو نسخه از Galaxy S5 با حافظه رم 4 برای مدل دربرگیرنده Exynos 5  و 2 گیگابایت برای تراشه‌های Snapdragon 805 شنیده می‌شود.

تعداد مگاپیکسل‌ها همچنان رو به افزایش

در زومیت چندین بار از مگاپیکسل‌ها به بهانه‌های مختلف صحبت کردیم و بدون شک شما هم کاملا واقفید که افزایش مگاپیکسل‌ها به تنهایی نه تنها تاثیری در کیفیت عکاسی ندارد، بلکه در بعضی موارد با بزرگتر شدن بیش از حد عکس، ذخیره‌سازی آن را مشکل می‌کند. امیدواریم که سامسونگ همانطور که تا به امروز از سنسورها و لنزهای مناسب و از همه مهم‌تر الگوریتم پردازشی بی‌همتا در دوربین خانواده گلکسی استفاده کرده است،‌ این بار نیز از دوربین قابل قبولی کمک بگیرد. در همین راستا اخباری از اندازه مگاپیکسل‌های ثبت شده توسط دوربین تا 16 مگاپیکسل به گوش می‌رسد. در کنار این، خبرهای خوشایندی نیز از افزایش 8 برابری دریافت نور توسط لنز شنیده می‌شود. خبری که در صورت حقیقت، تعداد مگاپیکسل‌ها را در دریای کیفیت خود غرق می‌کند و بدین ترتیب عکسبرداری در محیط‌های کم نور با تحولی عظیم روبرو خواهد شد. همچنین در رابطه با دوربین جلو نیز، شایعات از سنسور 2 مگاپیکسلی خبر می‌دهند.

حسگر اثر انگشت: 

تاثیرپذیری شرکت‌های رقیب از محصول تازه اپل، تنها به رقابت در پردازشگر 64 بیتی ختم نمی‌شود. سنسور اثر انگشت قابلیت دیگری است که به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک به عضوی غیر قابل تفکیک از قابلیت‌های یک تلفن‌های هوشمند رده بالا بدل خواهد شد. سامسونگ نیز که در استفاده از هر گونه تکنولوژی در محصولات پرچمدارش دریغ نمی‌کند، هیچ بعید نیست که به تولید محصولی با این قابلیت روی بیاورد.

بدنه فلزی، بدنه پلاستیکی

یکی از انتقادهایی که همیشه دامن گیر محصولات رده بالای سامسونگ بوده است، طراحی و جنس بدنه آن‌هاست. بدنه پلاستیکی را بسیاری از کاربران، آن‌ هم زمانی که رقبا از بدنه‌هایی با جنس فلز استفاده می‌کنند، نمی‌پسندند و همیشه بر آن خرده می‌گیرند. هر چند حرکت ناگهانی سامسونگ از بدنه پلاستیکی به فلزی کمی غیر ممکن به نظر می‌رسد، اما از شرکتی به وسعت سامسونگ هیچ چیز دور از انتظار نیست. شایعات از تولید دستگاه در دو طراحی فلزی و پلاستیکی خبر می‌دهند. بدین ترتیب علاوه بر اینکه واکنش‌ها به بدنه فلزی سنجیده می‌شود، پلاستیک نیز به طور کامل از چرخه محصولات سامسونگ خارج نخواهد شد.

ویدیو کنفرانس از جنس سامسونگ

هنوز چیز زیادی از نسل جدید رابط کاربری مخصوص سامسونگ، Touch Wiz، نمی‌دانیم. اما رونمایی‌های گذشته این شرکت از پرچمدارانش نشان داده است که سامسونگ به هر قیمتی که باشد قله‌های نرم افزاری را با قابلیت‌های متنوع و کاربردی فتح خواهد کرد. بدون شک پرچمدار بعدی سری S این شرکت نیز از این موضوع مستثنا نیست و از قابلیت‌های نرم افزاری که در حال حاضر می‌توان با اطمینان از حضور آن سخن گفت، ویدیو کنفرانس و مکالمات تصویری گروهی از طریق سیستم‌های هنگ‌اوت گوگل و ChatOn سامسونگ است. همچنین احتمال حضور سرویس اختصاصی سامسونگ در این بخش برای کاربران کره‌ای نیز دور از ذهن نیست.

قیمت و تاریخ عرضه

از آنجا که عملکرد آخرین نسخه گلکسی S سامسونگ در ماه‌های پایانی سال در بازار چندان به مذاق کره‌ای‌ها خوش نیامده است، پس هیچ بعید نیست که شایعاتی که از حضور Galaxy S5 در سه ماهه ابتدایی سال خبر می‌دهند حقیقت داشته باشد و سامسونگ این تاریخ را جایگزین عرضه در ماه مه و آوریل کند. بعضی پیش‌بینی‌ها و شایعات از عرضه گلکسی اس 5 در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن-اسفند) خبر می‌دهند. 

با وجود اینکه هنوز هیچ صحبتی از قیمت پرچمدار بعدی سامسونگ نشده است، اما در اینجا نیز می‌توان حدس‌هایی زد. در واقع قیمت ثابت تلفن‌های هوشمند پرچمدار و رده بالا سبب می‌شود تا قیمت گلکسی اس 5 چیزی در حدود 600 تا 700 یورو باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها