کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قانون بازاریابی و تبلیغات اینترنتی


کد خبر : ۲۴۶۲۷شنبه، ۵ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۴۷۷۷۲ بازدید

تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن، همزمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و ...
قانون بازاریابی و تبلیغات اینترنتیقانون بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی نوعی از تبلیغات است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن، همزمان با رشد ابزارهای اطلاع‌رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتچی‌ها باز کرده است. شبانه‌روزی و بی‌وقفه بودن آن و قابلیت ایجاد تغییرات به‌صورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به‌خصوص زمانی که شرکت‌ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند کاملا پررنگ‌تر ‌شود. این تبلیغات با توجه به فراگیر بودنش مدت زمان زیادی است که در کشور ما ورود کرده و برای آن قاعده وضع شده است.

بازاریابی و تبلیغات در اینترنت، تابع قوانین مربوط به سایر رسانه‌هاست. گاهی افراد از این مقررات پیروی نکرده و کمیسیون تجارت دولت و دادستان عمومی را درگیر موضوع می‌کنند.

بازاریابی یکی از مهم‌ترین ارکان هر شرکت محسوب می‌شود. بازاریابی خوب با تحقیقات و قیمت‌گذاری در بازار آغاز می‌شود لیکن جنبه‌های بسیار دیگری مشتمل بر تبلیغات، بسته‌بندی، نشانه‌گذاری، توزیع و نیز رضایت مشتری، بر آن تاثیر می‌گذارد.

یک برنامه بازاریابی تاثیرگذار و مبارزه تبلیغاتی باید بر پایه قوانین تبلیغات حقیقی استوار باشد، زیرا اطلاعات نادرست و خلاف حقیقت که سبب فریب اذهان عمومی می‌شود به مجازات‌های پرهزینه منجر می‌شود. منظور از تصویب قوانین مربوط به تبلیغات، همواره جلوگیری از درگیر شدن مصرف‌کنندگان در دعاوی با شرکت‌هاست.

شرکت‌ها باید در رابطه با محصولات خویش صادق باشند و مدارکی دال بر اثبات ادعاهای خود در دست داشته باشند. چنانچه تجارتی منطبق با این قوانین نباشد، هدف دعاوی و اتهامات مدنی قرار خواهد گرفت. مقررات اساسی توسط کمیسیون تجارت دولت و تحت قانون کمیسیون تجارت دولت، اعمال می‌شود.

تبلیغات باید:

* گول‌زننده و نادرست نباشد.

* مدارکی جهت اثبات آن موجود باشد.

* بی‌طرفانه باشد.

علاوه بر این، قوانین و مقرراتی وجود دارد که بر تبلیغات کالاها از طریق ایمیل یا فروش تلفنی و نیز بر کالاهای مالی اعمال می‌شود. اجرای این قوانین بر عهده نمایندگان محلی، آژانس‌های حمایت از مصرف‌کنندگان یا دادستان عمومی دولت است.

کمیسیون تجارت دولت در زمینه مقررات مربوط به تبلیغات، بیانیه‌های سیاسی و راهکارهای تفصیلی ارائه داده، کارگاه برگزار کرده و اطلاع‌رسانی معمول را انجام می‌دهد. برای بازاریابی اینترنتی و در کل بازاریابی، یکسری قوانین کاملا جدید موجود است که امنیت مصرف‌کنندگان را تامین و صحت تبلیغات آنلاین را تضمین می‌کند.

این قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان که بر فعالیت‌های تبلیغاتی سایر رسانه‌ها نیز اعمال می‌شود، در تجارت اینترنتی نیز کاربرد دارد. این امر که شکل ظاهری اطلاعات در مورد شرایط معامله مطابق با ادعاهای ارائه شده باشد، بسیار حائز اهمیت است.


شکل ظاهری اطلاعات باید:

* کاملا مطابق با همان ادعاهای ارائه شده باشد.

* در طراحی آن از نشانه‌های گرافیکی برای ترغیب مشتریان به دیدن ادامه تبلیغ استفاده شود.

* در آن از هایپرلینک‌هایی استفاده شود که همانند استفاده از یک سبک ثابت، قسمت‌های مختلف تبلیغ را که به‌طور کامل و دقیق نشانه‌گذاری شده‌اند، نشان دهد.

به طور نمونه می‌توان به تبلیغ نوعی ساعت لوکس در اینترنت اشاره کرد که معمولا کاربران را با این جمله ترغیب به خرید آن می‌کنند: تبریک! شما برنده یک ساعت لوکس شده‌اید و می‌توانید با تخفیف بسیار ویژه آن را خریداری کنید.

بعد از نمایش این پیام مخاطب ترغیب به خرید آن با قیمت بسیار کمتر از قیمت کالای اصلی می‌شود به گمان آنکه ساعتی لوکس را خریداری کرده است اما بعد از آنکه محصول خریداری شده را تحویل می‌گیرد متوجه کلاهبرداری شرکت‌های سودجو می‌شود که اجناس بی‌کیفیت و مشابه اصل را به جای کالای اصلی با فریب و گمراهی به فروش می‌رسانند.

- گروه تجارت / فرصت امروز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها