کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سقف دیتای موبایل کوتاه شد/ هزینه اینترنت کم می‌شود


کد خبر : ۲۴۵۲۷چهارشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲:۱۷۲۱۹۲ بازدید

عمیدیان گفت: به منظور حمایت از تولید محتوای داخلی و توسعه شبکه ملی اطلاعات تعرفه‌های زنجیره دسترسی به دیتا شامل اینترنت ...

عمیدیان گفت: به منظور حمایت از تولید محتوای داخلی و توسعه شبکه ملی اطلاعات تعرفه‌های زنجیره دسترسی به دیتا شامل اینترنت بین‌الملل، انتقال لایه‌های2 و 3 دسترسی از طریق فناوری ADSL و تعرفه تلفن ثابت در قالب یک مدل تعرفه‌ای بازنگری شد.

علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به این موضوع اظهار کرد: مطالعات و بررسی‌های مختلف در فضای ارتباطی کشور نشان می‌داد که تغییرات رفتاری در مصرف خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شده و رویکرد مردم به استفاده بیشتر از خدمات داخلی مبتنی بر دیتا نسبت به خدمات مبتنی بر شبکه‌های سنتی ارتباطی تغییر کرده است.

وی افزود: براساس این تغییر رویکرد با هدف کاهش هزینه‌های مصرف دیتا و همچنین جبران کاهش درآمدهای حاصل از صوت و مکالمات ثابت، متعادل‌سازی تعرفه‌ها در دو بخش خدمات تلفن ثابت و دیتا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب شد.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره کاهش تعرفه زنجیره خدمات دیتا گفت: براساس مصوبه کمیسیون تعرفه پهنای باند بین‌الملل بین 16 تا 40 درصد و با میانگین 30 درصدی و تعرفه‌های انتقال لایه 2 و 3 بین 20 تا 70 درصد و با میانگین 40 درصد برای اپراتورها کاهش یافته است که در هر دو این موارد با افزایش پهنای باند و ظرفیت واگذار شده، درصد کاهش تعرفه نیز بیشتر می‌شود.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه خدمات ADSL اظهار کرد: در بخش خدمات اینترنت ثابت از طریق فناوری ADSL با مصرف بیش از 2 گیگا بایت به صورت ماهانه حداقل 16 درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به 30 درصد هم می‌رسد.

وی افزود: بازنگری تعرفه در زنجیره خدمات اینترنت، کاهش 20 درصدی هزینه اینترنت را برای کاربر نهائی به دنبال دارد.

او گفت: سقف تعرفه دیتای موبایل نیز به ازای هر گیگا بایت استفاده، از نیم ریال (0.5) به 0.4 ریال کاهش یافته است.

وی درباره متعادل‌سازی تعرفه‌های تلفن ثابت تصریح کرد: تعرفه درون استانی تلفن ثابت از 30 ریال به 45 ریال افزایش یافته و مبلغی به عنوان حداقل کارکرد شامل 200 دقیقه برای مناطق روستائی و 330 دقیقه برای شهرها تعیین شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی افزود: تعرفه اتصال نیز از 50 هزار تومان به 200 هزار تومان افزایش یافته است که نیمی از آن به صورت نقدی و باقیمانده آن به صورت اقساط 36 ماهه از زمان راه‌اندازی خط تلفن، از مشترک دریافت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از کل هزینه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سبد خانوار به طور میانگین 75 درصد مربوط به صوت و پیامک تلفن همراه، 9 درصد مربوط به تلفن ثابت و حدود 16 درصد درآمد دیتا (شامل 4.5 درصد دیتای موبایل و 11.5 درصد دیتای ثابت) است، عنوان کرد: در بسته تغییر تعرفه در سه بخش خدمات انتقال لایه2 و 3، پهنای باند اینترنت، تعرفه دیتای موبایل و تعرفه اینترنت ثابت کاهش قیمت داریم که اثر آن در سبد خانوار، کاهش تعرفه در 16 درصد هزینه خانوار است در حالیکه افزایش تعرفه تلفن ثابت بر 9 درصد هزینه خانوار در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، اثر خواهد گذاشت. بنابراین تغییر محسوسی در سبد هزینه‌های ارتباطی خانوارها ایجاد نمی‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها