کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کره‌ای ها سلطان بازار خودروی ایران


کد خبر : ۲۴۴۹۷چهارشنبه، ۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۲۲۴۳۳۸ بازدید

نيم نگاهي به حجم واردات خودروهاي مختلف به ايران در سال 94 نشان مي‌دهد كه كره‌اي‌ها توانسته‌اند بيشترين سهم بازار خودروهاي وارداتي ...
کره‌ای ها سلطان بازار خودروی ایرانکره‌ای ها سلطان بازار خودروی ایران

نيم نگاهي به حجم واردات خودروهاي مختلف به ايران در سال 94 نشان مي‌دهد كه كره‌اي‌ها توانسته‌اند بيشترين سهم بازار خودروهاي وارداتي ايران را به نام خود بزنند. به گونه‌اي كه سه برند كره‌اي در ايران به تنهايي توانسته‌اند 60 درصد از بازار خودروهاي وارداتي ايران را به نام خود ثبت كنند.

به گزارش ایران جیب به نقل از اعتماد، بعد از كره‌اي‌ها طبق آمار موجود ژاپني‌ها توانسته‌اند با 17 درصد سهم خودروهاي وارداتي به ايران را به نام خود ثبت كنند، اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد چين كشور دوست دوران تحريم ايران سهم بيشتري را تصاحب مي‌كند اما نارضايتي مردم ايران از كيفيت خودروهاي اين كشور موجب شده تا با وجود تنوع بسيار زياد خودروهاي چيني در ايران اما اين كشور سهم كمتري را به نام خود ثبت كند اما ناگفته پيداست كه مونتاژ خودروهاي چيني- ايراني در سهم بازار چيني‌ها از ايران محاسبه نمي‌شود و به اين جهت است كه كشور چشم بادامي سهم كمتري را در اين ارزيابي به نام خود ثبت كرده است.

بر اين‌اساس چيني‌ها با دو برند وارداتي خود توانسته‌اند ٥درصد اين بازار را به نام خود بزنند؛ سهمي كه برند اروپايي بي‌ام‌دبليو در سال ٩٤، به تنهايي كسب كرده است و اين برند هم توانسته است 5 درصد بازار خودروهاي وارداتي ايران را به نام خود ثبت كند. يار ديگر دوران تحريم ايران يعني رنو هم با مابقي توليدات خود كه به‌صورت وارداتي به ايران آمده‌اند، در سال 94 هفت درصد را كسب كرده است و در همين حال باقي برندهاي وارداتي هم 4 درصد باقي مانده بازار را تصاحب كرده‌اند.

در همين حال آمار دو ماهه سال جاري هم نشان مي‌دهد كه بازهم كره‌اي‌ها صدرنشين واردات خودرو به ايران بوده‌اند و توانسته‌اند در اين مدت 32 درصد بازار را به نام خود بزنند. ژاپني‌ها هم همگام با كره‌اي اين بازار را براي خود حفظ كردند و 26 درصد بازار خودروهاي وارداتي ايران را به نام خود زدند. رنو يار دوران تحريم ايران نيز با افزايش تصاحب بازار خودروهاي وارداتي در دو ماه ابتداي سال به تنهايي 20 درصد بازار را به دست آورد. اين آمار نشان مي‌دهد كه ساير برندها 12 درصد باقي مانده را در اختيار داشته‌اند.

5mn8gefg1epc5qby078a.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها