کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محدودیت واردات شمش طلا با ارز متقاضی برداشته شد


کد خبر : ۲۴۴۸۰سه شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷:۴۳۶۵۷ بازدید

سازمان توسعه تجارت با استناد به اطلاعیه بانک مرکزی واردات قطعی شمش طلا با استاندارد حداقل عیار 995/ و نقره و پلاتین از طریق گشایش ...

سازمان توسعه تجارت با استناد به اطلاعیه بانک مرکزی واردات قطعی شمش طلا با استاندارد حداقل عیار 995/ و نقره و پلاتین از طریق گشایش اعتبار اسناد دیداری و با ارز متقاضی را به هر میزان مجاز اعلام کرد.

بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به سازمان توسعه تجارت (تاریخ 24 خرداد سال جاری) اعلام کرد که واردات قطعی شمش طلا با استاندارد حداقل عیار  995/ و نقره و پلاتین صرفا از طریق گشایش اعتبار اسنادی و با ارز متقاضی به هر میزان مجاز است.

بنابراین گزارش در ادامه این اطلاعیه آمده است که حذف مفاد قسمت "ه" بخش اول مجموعه مقررات ارزی مندرج در پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی ورود موقت کالاهای مذکور (طلا، نقره و پلاتین)‌ نیز از محل ارز متقاضی و در چارچوب قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی آن امکانپذیر است.

بنابراین گزارش در این اطلاعیه اشاره شده است که چنانچه ورود موقت با پرداخت مدت‌دار مدنظر باشد این مهم صرفا به صورت گشایش اعتبار اسنادی مدت‌دار دو ماهه مقدر خواهد بود.

بنابراین گزارش تقی محمدیان مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران نیز  بنابر نامه بانک مرکزی اطلاعیه ای به مرکز واردات و امور مناطق آزاد ویژه اقتصادی گمرک ایران بدین شرح ارسال کرد: با توجه به مفاد اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی واردات قطعی شمش طلا با استاندارد حداقل عیار 995/ و نقره و پلاتین صرفا از طریق گشایش اعتبار اسناد دیداری و با ارز متقاضی به هر میزان مجاز است.

در ادامه این ابلاغیه آمده است ورود موقت کالاهای طلا، نقره و پلاتین نیز از محل ارز متقاضی و در چارچوب قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرایی میسر است. چنانچه صدور موقت با پرداخت مدت‌دار مد نظر باشد صرفا به صورت گشایش اعتبار اسنادی مدت‌دار دو ماهه امکانپذیر است. لذا موضوع جهت اطلاع و اقدام با رعایت سایر مقررات و ابلاغ‌ها به گمرکات اجرایی کشور ارسال گردد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها